Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med harddisk, windows og formatering.


Anbefalte innlegg

Det hele startet med at Windows slettet System mappen (virus antageligvisd). Så da nektet PC#1 og reparere, formatere eller partisjonere harddisk #1 endte opp med Error: 4016 (jeg tror det var nummeret på feilen).

 

Så da dukket ideen opp med å formatere fra min andre pc. Jeg satte HD #2 til master /m slave og HD #1 til slave. Jeg klarte å formatere harddisk #1, jeg skrudde av PC#2 og satte HD #1 tilbake i PC#1 og endret fra slave til Master. Når jeg da skulle installere windows på HD#1 så gikk alt fint. Men når jeg da rebootet PC#1 med nyinstallert windows fant den ikke HD#1 lenger. Jeg sjekket bios, prøvde å finne master til ingen nytte. Satte HD#1 i PC#2 og startet den opp(endret på master og slave ja) nå fant den verken HD#1 eller HD#2. Prøvde å finne feilen og her sitter jeg da. Nå fungerer ingen av harddisken uansett pc separert eller ikke.

 

Er tom for ideer, og min kompetanse rekker ikke videre så jeg setter pris på hjelp på dette temaet ! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey nå har jeg greid å formatere HD#1 i PC#2 ved å sitte begge harddisker som slave.... eneste problemet er nå at PC#2 ikke klarer å finne sin harddisk :S og PC#1 popper opp med error 4096 som vist nok gjelder usb flash minner synd at jeg ikke har tilkoblet noe slik.....

Endret av GUNNISSS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...