Gå til innhold

Google lanserer gratis operativsystem (Aprilspøk!)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://itpro.no/art/8994.html

Vi har hørt rykter og spekulasjoner om det i flere år. Nå er det bekreftet. Google lanserer den 1. mai et revolusjonerende nytt operativsystem med produktnavnet GooOS. Dermed går de til frontalangrep på den delen av markedet som Microsoft har dominert siden tidlig på 90-tallet. Googles operativsystem hevdes å være fullt ut kompatibelt med alle Windows-baserte applikasjoner inkludert spill.

Dette høres nesten for bra ut! Har lett på goole men finner ikke særlig mye info om det. Noen som har noe å tilføye?

Endret av bucketofcack
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok gått på aprilspøken litt sent. Publisert: Lørdag 1. april 2006 07:15.

Uansett, så håper jeg Google vil lansere et gratis operativsystem en gang.

Skrevet
Du har nok gått på aprilspøken litt sent. Publisert: Lørdag 1. april 2006 07:15.

Uansett, så håper jeg Google vil lansere et gratis operativsystem en gang.

5881767[/snapback]

Hvorfor vil du at Google skal komme med et eget OS?

Jeg tror det er stikk i strid med Googles målsetting. Det jeg mener og det jeg tror Google vil, er å lage kontorapplikasjoner som epost, regneark, tekstbehandler, kalender, aktivitetssystemer osv. e-post og chat i samme "enhet" er allerede en realitet og en kontorpakke er nok på trappene til å integreres.

Dette vil kjøres (som GMail/chat gjør nå) på både Linux, BSD, macOS og på hvilken som helst nettleser.

På min arbeidsplass går også fagstøtteapplikasjonene mot en web-front løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...