Gå til innhold

klokke Pentium 3 500mhz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hadde en maskin med PIII 500Mhz og AX 63 pro kort (via apollo chip) Den mener jeg å huske at stoppet på ca 640Mhz, med 2,3v spenning.

 

Det er en sånn derre slot 1 sokkel på kortet så det er ikke helt lett å få til noen særlig oppgradering av kjøling. Mener å huske at Cupen har 133Mhz bus hastighet, og at den er lettere og klokke enn de med 100Mhz FSB.

 

Maskinen brukes nå av farmor til å lese aviser på internett :yes:

 

....og det går akkurat med 1500mb ram og Win XP pro.... :hmm:

 

Hadde forresten også riva tnt2 ultra i den pcen, og det gikk å skru et godt stykke på både gup og minne. Hehe.... mimre, mimre.... :)

 

Uansett er det noen år siden dette her. Var likksom første maskinen kjøpt for egne penger! Grislet mye den gangen!

 

Hadde en liten stund også PIII 1000Mhz på et eller annet Abit hovedkort og GF3 titanium grafikk. Kan ikke huske at dette systemet var noe problem å klokke litt, men her forsøkte jeg ikke så mye heller.

 

En ting er i alle fall sikkert, det er fult mulig å klokke en PIII Cup!

 

Skal du klokke det systemet ditt må du vite følgende:

Du merker neppe noen forbedring i XP, skaff heller mer ram.

S3 savage går ikke å klokke (jeg har ikke klart det, og vet heller ikke om noen som har klart det) et nvidia kort er tingen hvis det skal klokkes.

 

Mange av hovedkortene på denne tiden var heller ikke påtenkt klokking, men i manualen som fulgte med mitt kort stod det beskrevet hvordan man skulle gå fram. Klokking var ikke like "inn" den gang som nå.

 

Skal jeg gi deg noen råd så blir det å finne ut litt mer data om HK og CPU! Da er det lettere å si noe konkret om saken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...