purolatino Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Denne PCen skal nå være tilgjenglig på det norske markedet, snakket med Asus Norden idag og de bekreftet at denne er til salgs her i Norge nå! Håper bare at noen tar den inn snart, det er en nyere modell av Asus W3V, med Core Duo CPU, og nytt grafikk kort ATI X1600 256 Mb, dette er no ønske PCen min. Sitter selv med Asus W3V og er fornøyd med den, men grafikk kortet mangler litt på at det er en optimal spille maskin også,men med ATI X1600 isteden for ATI X600 er problemet snart løst forhåpentligvis ! Håper dokkar her på hardware tar maskinen inn til test når dokkar har anledning, venter spent. http://www.asus.com/products4.aspx?modelme...l1=5&l2=26&l3=0 Hilsen Bjørn
Eulogy Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Hadde det ikke vært like greit å postet dette i det andre emnet ditt?
efikkan Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Har du en anelse om pris og batteritid? Det er fin vekt på den. Hadde den hatt 64bits cpu så hadde jeg kanskje kjøpt en.
purolatino Skrevet 6. april 2006 Forfatter Skrevet 6. april 2006 Har du en anelse om pris og batteritid? Det er fin vekt på den. Hadde den hatt 64bits cpu så hadde jeg kanskje kjøpt en. 5879571[/snapback] Har ingen anelse om pris enda, men tenker man må ut med rund 15 lapper, batteritid er vel sikkert det samme som på W3V maskinen, rundt 3,5-4 timer.
efikkan Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Har du en anelse om pris og batteritid? Det er fin vekt på den. Hadde den hatt 64bits cpu så hadde jeg kanskje kjøpt en. 5879571[/snapback] Har ingen anelse om pris enda, men tenker man må ut med rund 15 lapper, batteritid er vel sikkert det samme som på W3V maskinen, rundt 3,5-4 timer. 5880377[/snapback] Prisen virker ok og batteritiden veldig god.
Pera86 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Har du en anelse om pris og batteritid? Det er fin vekt på den. Hadde den hatt 64bits cpu så hadde jeg kanskje kjøpt en. 5879571[/snapback] Har ingen anelse om pris enda, men tenker man må ut med rund 15 lapper, batteritid er vel sikkert det samme som på W3V maskinen, rundt 3,5-4 timer. 5880377[/snapback] vil det være med det lille eller store batteriet? (4 eller 8 celler)
purolatino Skrevet 7. april 2006 Forfatter Skrevet 7. april 2006 vil det være med det lille eller store batteriet? (4 eller 8 celler) 5881966[/snapback] Det er nok med det store batteriet, 8 celler (4800 mAhm)
Slacks Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Kan Asus W3V sammenliknes med Asus A6Ja ytelses-messig? Ville W3V bli en lik bra spille maskin? Hva var det med prosessoren som du ikke likte, Efikkan? |mEg|
Slacks Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 (endret) vet det, mente egentlig øvrige spesifikasjoner, uansett var det et rart spørsmål. gikk litt fort i svingene der... Noen som vet om denne vil støye mye eller bli varm. Leste testen av den tidligere modellen og den støyest vel litt over middels og ble ikke spesielt varm. Bare lurer på om core duo prosessor og et ganske mye kraftigere skjermkortet ville være mye forskjell. Håper det ikke blir en voldsomt bråkete maskin. |mEg| Endret 8. april 2006 av Torland
Slacks Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Har du den selv, eller? Hvordan er støyen, varmeutvikling? |mEg|
purolatino Skrevet 8. april 2006 Forfatter Skrevet 8. april 2006 Har du den selv, eller?Hvordan er støyen, varmeutvikling? |mEg| 5889513[/snapback] Eg har maskinen W3V, og eg synes ikkje at den støyer veldig sånn det er plagsomt, men det er klart at viften går litt når man spiller, men det gjør det vell på de aller fleste bærbare. Varmeutvikling synes eg det er litt av, men ikkje plagsomt, det blir jo litt når man presser så mye inn i en såpass liten maskin. Min W3V er med 1,86Ghz CPU, 60Gb HD, 512Mb Ram og selfølgelig ATI X600 128Mb grafikk kort. No har ikkje eg så utrolig mange bærbare maskiner å sammeligne med, men eg har også en Komplett S260 og hadde tidligere en Fijutsi Simens maskin, opp mot dem så synes eg maskinen er stillegående, går fint ann å bruke på skolen uten at det sjenerer noen.
Slacks Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 (endret) Bra å vite! Det kan jo også være at et ATI x1600 kort og core duo prosessor kommer til å bråke enda litt til. Noen som vet om dette er sant? Det blir denne eller A6Ja som jeg kommer til å bestille, det er jeg nesten sikker på. Hadde fra begynnelsen tenkt å skaffe meg en ganske lett og liten laptop, men ytelse/skjermkort har til nå satt en stopper for det. Nå kan jeg imidlertid få begge deler! Det er bare å håpe at noen nettbutikker vil ta den inn snart, hvis de i det hele tatt vil?? Håper også prisen blir noenlunde lik som den forrige modellen, da den var ny. Til purolatino: Hvordan er støyen/varmen når man ser film? Hvordan er støyen/varmen under "vanlig arbeid" som tekstskriving, msn, internettbruk? Er det sånn at viften "blåser skikkelig når man åpner mange programmer eller gjør noen resurskrevende oppgaver? eller er det mer en jevn summing? Det gjør ikke så veldig mye om vifta går litt når jeg spiller, ved vanlig kontorarbeid (enkle applikasjoner) bør den imidlertid være ganske så støysvak. Har lest at Asus A6Ja er ganske så stille, noen som vet om denne vil gi fra seg mer støy? har nå en liten mistanke om det. |mEg| Endret 8. april 2006 av Torland
purolatino Skrevet 8. april 2006 Forfatter Skrevet 8. april 2006 Til purolatino:Hvordan er støyen/varmen når man ser film? Hvordan er støyen/varmen under "vanlig arbeid" som tekstskriving, msn, internettbruk? Er det sånn at viften "blåser skikkelig når man åpner mange programmer eller gjør noen resurskrevende oppgaver? eller er det mer en jevn summing? Det gjør ikke så veldig mye om vifta går litt når jeg spiller, ved vanlig kontorarbeid (enkle applikasjoner) bør den imidlertid være ganske så støysvak. Har lest at Asus A6Ja er ganske så stille, noen som vet om denne vil gi fra seg mer støy? har nå en liten mistanke om det. |mEg| 5889867[/snapback] No har ikkje eg sett noe særlig med film på maskinen, då eg foretrekker å se film på TV og anlegget i stuen. Når man sitter å skriver, surfer på nettet vil eg si at det er jevn summing fra viften, synes ikkje det er plagsomt i det hele tatt. Men dette vil jo folk mene forskjellig om, eg har ihvertfall ikkje vært borti en PC som bråker mindre enn denne. Så eg vil nok anbefalle PC på det sterkeste. Men det kan jo tenkes at A6Ja er mer stillegående siden den har et større chassis, men eg vil uansett satse på W3J når den kommer da eg er såpass fornøyd med W3V. Kan jo også hende at Core Duo CPU er mer stillegående og at de nye grafikk kortene er forbedret med tanke på varmeutvikling og støy, noen som vet?
Slacks Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Høres jo ganske bra ut! Blåser vifta "opp" når du fyrer opp et spill da?
Andy Dufresne Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Tror ikke du vill få denne til 15.000 Kan tenke meg at det blir ca 20.000 +/-. Håper eg tar feil
Slacks Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Tror ikke du vill få denne til 15.000 Kan tenke meg at det blir ca 20.000 +/-. Håper eg tar feil 5896090[/snapback] Det håper jeg også.... Tror den vil miste mange kunder med den prisen. Prisleiet til den forrige modellen da den var ny, var vel 16000,- kr. |mEg|
askeladden2004 Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Har noen av dere en link som viser bilder av hvor portene er? Er denne like god som Acer TravelMate 8204WLMi?
Andy Dufresne Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Har rekna litt på det, tror prisen blir ca . 17.000 +/-. Ser den skal selges for 19.023 SK i Sverge. Tror det blir ein slik på meg ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå