Gå til innhold

TES: Selge til høy (rett) pris i Oblivion?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere husker Morrowind, så kunne man selge ting og tang uten tap av verdi til en orc (han hadde opp til 5.000 gold) og til en mudcrab (hadde opp til 10.000). Så det jeg lurer på er om noen har funnet noen slike i Oblivion. Det er mye loot etterhvert som man kommer opp i antall quests og level, og det er liksom så synd å bare la de ligge.

Jeg har hittil solg ting i "The Best Defense" i Imperial City, men der har den ene selgeren kun 800 gold og den andre 1.000 gold. Mulig jeg er en grisk liten jæ... , men vil liksom få noe igjen får ting jeg har tjent inn... :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pnegesystemet fungerer forskjellig i Oblivion. I Morrowind kunne du se hvor mye den du handlet med hadde til sammen. I Oblivion har de uendelig, men kan ikke betale mer enn det beløpet som står slik du nevnte.

I Oblivion er pisen du ser i din inventory en basispris. Avhengig av din skill i merchantile og hvor godt den du handler med liker deg + hans level, kan du endre prisen. Det er mulig at positiv fame også teller inn. I den menyen hvor du endrer prisen ser du også hvilket mercentile level den du handler med er. Jeg har brukt en del tid på dette og kommet frem til at de beste kjøp/salg gjøres hos folk som har lav mercentile skill (og gjerne kan betale er del).

Jeg har lett rundt men ikke funnet noen som kan gi mer enn 1200. Det er ganske mange som kan gi 1200, men ikke mer. Jeg tror ikke det finnes noen ala mud crab på den lille øya i Morrowind.

Skrevet

Har du høy mercantile 50 eller høyere så kan du invistere 500 i en butikk og eieren får 500 å gi det vil si max 1700

Hvis du har tilgang til universitetet så kan du lage et spell charm 100 for 2 sekunder, dette hjelper å få bedre priser og får folk til å vere mer samarbeidsvillig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...