Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg måtte klokke i Bios.

 

Går ut fra at det er en P4 2,4Ghz PC533 Cpu du har...

 

...vel har en sånn en på et Aopen hovedkort med via chip, uten at jeg kommer på modell betegnelse...

 

...skaffet meg denne billig for å ha en maskin som skulle gå hele tiden, ikke noe fikling, slik at jeg hadde office og nettleser i perioder da min primære maskin er nede pga. prosjekter eller vel friske bios settings....

 

vel, har klokket til 2,8Ghz. Måtte liksom bare. Har ikke testet hvor grensen går, men har ikke hatt problemer ennå. Er helt stabil etter timevis med Divx koding. Føler det er mer å hente her! :cool:

 

Ps: tror det er potensiale i det GF4 kortet. Bruk rivaturner! :)

Lenke til kommentar

Ja skjermkortet er klokket forholdsvis mye nå og kjører stablit på 40grader, husker ikke helt Hz men det er klokket rundt 700/350 tror jeg.

ihverfall ca 100/50 mere enn standard.

CPU kommer jeg ikke lengre enn til 2.7 v. 1.575v. men et problem til er at jeg ikke får klokka CPU uavhengig av FSB, og da kan det jo hende at rammen stopper etterhvert også, men klarer stabilt 2.8FSB klokking på CPU bare da kommer problem med temperatur, den kjører da stabilt i 10 min med spilling/ andre ting som drar litt cpu og da slokner den pga temp over 65grader,

 

Holder foresten på med vannkjølingsprosjekt nå, så håper det blir bra til slutt.

 

Bor borte hos familie nå og kan derfor ikke få fullført det nå, og pcn står hjemme.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nå har jeg kjøpt meg Zalman 7000CU kjøler og har nå klokket den til 2,9 fsb og vcore på 1.675 for å få den stabil, kjører også minne latency på 2,5.3.3.8 og ikke 2,5.3.3.6 som var standard, for da kjørte den ikke stabilt.

 

ClockGen kan ikke brukes på mitt HK og ASUS AiBooster fungerer heller ikke på mitt HK.

 

Skjermkortet har jeg klokka fra 315/675 til 330/700, klokker jeg mere kjører det ikke stabilt. Må kanskje ha mere spenning der og??

Ihvertfall trenger jeg ny kjøler hvis jeg skal klokke noe mere der. Et problem er nå at det ikke finnes temp måler i Ti 4600 kortet mitt, noe som gjør at jeg ikke tør å klokke det nå mye. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...