Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vrient "kommer ikke inn i windows"-problem


Anbefalte innlegg

Maskin:

Dell Inspiron 9400 laptop med WinXP SP2

hele harddisken kryptert med PGP Whole Disk.

 

Beskrivelse:

Maskinen starter, jeg taster inn passord for å åpne den PGP-krypterte disken.

Windows begynner å starte, og kommer ganske langt, men gir meg en blåskjerm med følgende feilmelding:

 

"STOP: C0000218 {Registry File Failure}

The registry cannot load the hive (file):

\Systemroot\System32\Config\System or its log or alternate.

It is corrupt, absent or not writeable"

 

Har gjort litt research:

Microsoft knowledge base hevder det er et kompabilitetsproblem, eller at harddisken er ødelagt.

 

Kjørte et diagnoseprogram fra Dell, som sa HD var ok, men ga et annet problem:

Error Code 2C00:0421

MSG: Stuck key detected. The keyboard is continuously transmitting a scan code.

 

Kan dette ha noen sammenheng med "cannot load the hive (file)"-problemet?

 

Selv før den slo seg vrang hadde den et keyboardproblem hver gang den bootet: den sendte ut noen random tegn fra tastaturet frem til man trykket på en random tast, og virket fint etterpå.

 

Problem:

Med enn sånn feil på en jobbmaskin ville jeg vanligvis kjøpt ny HD og installert windows på nytt... Problemet er selvsagt at vi mangler backup. Det er jobbmaskinen til han som eier firmaet, men han har ikke vært særlig imøtekommende når jeg har prøvd å sette i gang backuprutiner.

 

Har veldig behov for å komme inn i windows!

 

Hva kan gjøres?

Alt har virket inntil mandag morgen. Ingen endringer har vært gjort på systemet i det siste.

 

Har prøvd å boote i safe mode, Last Known Good Configuration, men får bare samme feilmelding da.

 

Kan heller ikke ta ut HD og sette i et eksternt kabinett, for hele disken er kryptert, vil ikke få tilgang til den fra andre maskiner.

 

Om jeg fjerner det interne keyboardet i laptopen, og prøver med et eksternt, vil maskinen i det hele tatt starte?

 

Det jeg vil gjøre er å starte maskinen, skrive inn PGP-passord, og avbryte windows mens det booter, og på en måte få tilgang til filene slik at jeg kan kopiere dem over til en ekstern HD, eller via nettverk, men det vet jeg ikke hvordan jeg får til.

 

Noen forslag?

 

Blir svært takknemlig for hjelp! :)

Endret av meankanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Umiddelbart, så mitt første innfald etter å ha lest ditt innslag, var: Du har et keyboard problem.

Som det første ville jeg prøvd å koble til et eksternt keyboard, for så å se om dette virker. - man kan da ha lov til å håpe.

 

Men, det virker lidt tricky det her problem. Hvis du googler " Stuck key detected. The keyboard is continuously transmitting a scan code" så får man en del svar.

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...