Gå til innhold

Noen spørsmål om en passiv kjøler.


TOO TRILL

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe en passiv kjøler til mitt skjermkort og vil gjerne få svar på noen spørsmål angående det.

 

1.Jeg har x800xl, hvilken passiv kjøler(e) passer til det kortet?

2.Har sett noen passive kjølere som man trenger en sånn liten vifte til, er det et must?

3.Jeg er 15 år, vil jeg greie å sette på en passiv kjøler på mitt skjermort? Jeg har ingen tidligere erfaring med sånt.

 

Håper at jeg får noen svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare pass på at du og kabinettet/resten av utstyret har samme spenning. Dette gjør du greit ved å ta på kabinettet, selve rammen, og trykke et par ganger på "start". Det har jeg gjort hver gang jeg har vært inne i pc'en og fikset på ting. Jeg har aldri hatt noen problemer med noe. Ha på deg minst mulig syntetiske ting, ikke stå på et teppe. Husk at du skal ha veldig lite termisk pasta!

 

Så;

1. Åpn opp kabinettet.

2. Utlad som beskrevet ovenfor

3. Fjern skjermkort, legg det på noe som ikke leder strøm

4. Fjern gammel kjøler

5. Rens brikkesettet, og kjøleren (blir mye gris av den pasta'en de har på, spesielt om du har et powercolor, slik som jeg hadde). Rens også den nye kjøleren. Bruk gjerne hard-core fjerningen til Artic Silver.

6. Legg på ny termisk pasta, medfølgende eller "skikkelig" pasta Artic Silver 5. Legg på en LITEN kladd, altså 1/4 av en ert, gni dette ut med fingeren din, dekket av glad-pack/plast-folie. Sørg for at hele kjernen er dekket.

7. Sett på ny kjøler, skru denne fast etter anvisninger fra manualen.

8. Monter kortet.

9. Skru på maskinen..

 

Det tar noen timer før AS5/eller vanlig pasta stabiliserer seg, så vent med den verste overklokkingen til du har brukt kortet et par dager. Da har AS5 blitt varmet opp, og fyller da sprekker etc enda bedre. Du vil merke kanskje opp til 4-5 grader forskjell.

 

Kos deg!

Og, husk, skynd deg langsomt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...