Gå til innhold

Ultraportabel, W5F eller WfA, kanskje en annen?


Anbefalte innlegg

Er på markedet etter en ultraportabel bærbar pc. Har sett mye på Asus sine W5A og W5F. Jeg lurer da på hvilken pc jeg får mest for pengene. Da W5F er sinnsyk dyr, men sinnsyk bra.

 

Hvis det er noen ultraportable jeg har oversett så er det bare å si i fra

 

 

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde ta en titt på MSI S270/S260 hos komplett.no, en pen maskin, god ytelse, ikke veldig stor selv med innebygd optisk drev. Den veier 1.8Kg, så noen vil vel påstå at den ikke er helt ultraportabel.

 

Hvis du syns den er litt stor, burde du ta en titt på Dell X1. Det er en ekte ultraportabel. Veier 1.1 Kg, 1.3 med det største batteriet. Ikke bli skremt av 1.1GHz, den yter veldig godt på tross av den lave frekvensen. En kjempegod maskin, yppelig til sitt bruk.

 

Jeg har to X1'er(512MB minne og 1280MB), og testet en S270 med 1.8GHz Turion, begge kan anbefalles!

Lenke til kommentar

Jeg har motsatt erfaring med Dell X1. Synes den er både treig, mye plastfølelse og gjerne ser ut som godt brukt vaskeklut etter en del tids bruk. En ultraportabel bør tåle litt, det er gjerne en pc man har med seg overalt. Har derimot veldig sansen for X-serien til IBM/Lenovo, f.eks. X41. Noen modeller kan fås til ca. 14 - 15.000 hvis man leter godt. Kanskje litt dyrt, men bra kvalitet.

 

HP nc4200 ser også veldig robust ut, men jeg har kun sett kjapt på den uten å bruke den selv. Den er litt billigere enn X41.

 

edit: la til et par setninger

Endret av Zenit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...