Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny mobiltelefon


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, Enkel

-GPRS: Ja

 

Form:

-Klapp/"vanlig"

 

Skjerm:

-Fargeskjerm

-Skjermen burde være størst mulig

-Touchscreen: nei. Uaktuelt

 

Pris:

Pris er jeg ikke helt sikker på, men klart billigst mulig etter kravene jeg stiller.

Hvis med abbenoment, hvilket? Usikker, kom gjerne med forslag.

 

Diverse:

-Merke: Helst ikke Nokia

-Kamera: Ja, ikke under 2mp

-Videokamera: Uviktig

-Symbian: Har ingen erfaring med dette

-Infrarød port: Ja.

-Blåtann (Bluetooth):Ja

-Internminne: Vanskelig å si, så stort som mulig. 80MB blir minimumskravet bare for å si et tall.

-Minnekort?:Ja, med mindre det er et enormt innebygd minne

-MP3: Uviktig

-Radio: Gjerne

-Mulighet for GPS: nei, men hvorfor ikke?

-Batterilevetid: Ikke SÅ viktig, men det er jo kjekt å få brukt mobilen av og til.

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

SMS er det som blir mest brukt, så tastaturet burde være godt å bruke. Ta litt bilder av og til. Og selvfølgelig ringe litt.

 

En annen viktig ting, jeg vil absolutt ikke ha joystick.

 

 

Tusen takk for all hjelp.

Mvh Simon Gjerstad

Endret av simon_gj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor mane penger har du tenkt å legge i prosjektet ditt?

 

Synes forresten du har stilt vanskelige krav. Bare at den ikke skal ha joystick, men SKAl ha minnekort eliminerer jo en god del! Da er det jo nesten bare mobile med TouchScreen igjen. Og jeg anbefaler deg å holde deg unna dem!

Lenke til kommentar
hvor mane penger har du tenkt å legge i prosjektet ditt?

 

Synes forresten du har stilt vanskelige krav. Bare at den ikke skal ha joystick, men SKAl ha minnekort eliminerer jo en god del! Da er det jo nesten bare mobile med TouchScreen igjen. Og jeg anbefaler deg å holde deg unna dem!

5867223[/snapback]

 

 

Ja det er sant, men jeg er bra kresen. Jeg har funnet to alternativer allerede

-LG P7200, men den har ikke 3G

-Siemens SXG75

,men jeg vil helst høre hva andre har å anbefale meg.

 

Grunnen til at jeg ikke vil ha joystick, er at de går i stykker bare du ser litt hardt på de. Også kan man nestn ikke ha 2MP kamera uten minnekort. Om telefonen ikke har minnekort, burde den ha bra stort innebygd minne... :p

 

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal bruke på telefonen, men jeg har diskutert med faren min i dag litt om kravene til en mobil man kjøper i dag og han var helt enig. Derfor tror jeg han er villig til å kjøpe en ganske dyr telefon. Dessuten har vi en slik avtale om at vi kan kjøpe uansett telefon til privat+ priser på telehuset...

 

Er det noen som vet om Telehuset bestiller inn nye telefoner etter bestilling fra kunder?

 

Redigert: Og nei, toutch screen vil jeg ikke ha, siden det er usansynlig knotete :p

Endret av simon_gj
Lenke til kommentar

Hva med Motorola V3X? Sinnsykt digg telefon! :love:

Store, DIGGE taster, 64mb internminne + 128mb medfølgende minnekort. 2MP kamera + VGA til videotelefoni og 2,2¨ skjerm!

 

Har denne, og kan ikke annet enn å anbefale den på det sterkeste!! Jeg kan ikke helt fatte hvorfor ikke Motorola har større markedsandel her til lands. De har jo bare nice telefoner da :D

Lenke til kommentar
Hva med Motorola V3X? Sinnsykt digg telefon!  :love:

Store, DIGGE taster, 64mb internminne + 128mb medfølgende minnekort. 2MP kamera + VGA til videotelefoni og 2,2¨ skjerm!

 

Har denne, og kan ikke annet enn å anbefale den på det sterkeste!! Jeg kan ikke helt fatte hvorfor ikke Motorola har større markedsandel her til lands. De har jo bare nice telefoner da :D

5891397[/snapback]

 

 

Virket nesten for godt til å være sant... :p Jeg skal vurdere det :hmm: takk for hjelpen...

Lenke til kommentar
Hva med Motorola V3X? Sinnsykt digg telefon!  :love:

Store, DIGGE taster, 64mb internminne + 128mb medfølgende minnekort. 2MP kamera + VGA til videotelefoni og 2,2¨ skjerm!

 

Har denne, og kan ikke annet enn å anbefale den på det sterkeste!! Jeg kan ikke helt fatte hvorfor ikke Motorola har større markedsandel her til lands. De har jo bare nice telefoner da :D

5891397[/snapback]

 

 

Virket nesten for godt til å være sant... :p Jeg skal vurdere det :hmm: takk for hjelpen...

5891707[/snapback]

Hva virket nesten for godt til å være sant?

Lenke til kommentar
Hva med Motorola V3X? Sinnsykt digg telefon!  :love:

Store, DIGGE taster, 64mb internminne + 128mb medfølgende minnekort. 2MP kamera + VGA til videotelefoni og 2,2¨ skjerm!

 

Har denne, og kan ikke annet enn å anbefale den på det sterkeste!! Jeg kan ikke helt fatte hvorfor ikke Motorola har større markedsandel her til lands. De har jo bare nice telefoner da :D

5891397[/snapback]

 

 

Virket nesten for godt til å være sant... :p Jeg skal vurdere det :hmm: takk for hjelpen...

5891707[/snapback]

Hva virket nesten for godt til å være sant?

5892262[/snapback]

 

 

 

At noen hadde klart å presse inn alle kriteriene mine og i tillegg ha en 2,2" skjerm.. :p

Lenke til kommentar
At noen hadde klart å presse inn alle kriteriene mine og i tillegg ha en 2,2" skjerm.. :p

5893343[/snapback]

 

Det er Motorola veitu! :whistle: Men radio og infrarød har den ikke.. Etter min mening er ikke infrarød noe stort behov siden det meste foregår over blåtann..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
At noen hadde klart å presse inn alle kriteriene mine og i tillegg ha en 2,2" skjerm.. :p

5893343[/snapback]

 

Det er Motorola veitu! :whistle: Men radio og infrarød har den ikke.. Etter min mening er ikke infrarød noe stort behov siden det meste foregår over blåtann..

5893513[/snapback]

 

 

radio er jo ikke noe must for det har jeg :p men jeg har IR på den bærbare data'n min, så d hadde vel egentlig vert kjekt... :hmm:

Lenke til kommentar

Kanskje fordi touchscreen *kremt* suger *kremt*!

Hadde en SE P900i før. Det er det verste jeg har hatt EVER! Alt gitt jo galt. Plutselig ville den ikke registrere av jeg trykket, plutselig glei jeg, og sendte til feil personer, plutselig dobbeltklikket den...

Nei og nei!

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Hva med Nokia 6233

5899287[/snapback]

 

 

Den er ikke aktuell i og med at den har en såkalt "- 5-way navigation key"... Men takk like vell. :)

5899681[/snapback]

Ser at du ikke vil ha nokia så da er vel saken klar, men 5-way navi key er ikke noen joystick. Jeg liker heller ikke joystick på mobiler, og da er navi key et bedre alternativ

Lenke til kommentar
At noen hadde klart å presse inn alle kriteriene mine og i tillegg ha en 2,2" skjerm.. :p

5893343[/snapback]

 

Det er Motorola veitu! :whistle: Men radio og infrarød har den ikke.. Etter min mening er ikke infrarød noe stort behov siden det meste foregår over blåtann..

5893513[/snapback]

Du får jo kjøpt en bitte liten blåtann usb-dongle til 250kroner da. Så det burde vel ikke være et stort problem? :p Dessuten er kommunikasjonen mye bedre med blåtann en med innfrarød..

Lenke til kommentar

Ser at du ikke vil ha nokia så da er vel saken klar, men 5-way navi key er ikke noen joystick. Jeg liker heller ikke joystick på mobiler, og da er navi key et bedre alternativ

5902305[/snapback]

 

 

Okei, jeg er ikke så flink med slikt :p takk da :p

 

Uansett, jeg liker ikke menyene på Nokia, de gamle er greie, men de nye er så himla avanserte...

Lenke til kommentar

vell, grunnen til å ikke velge Motorola er rett og slett menysystemet dies..håpløst på en god del områder..og de har de vert i mangen år. Men ellers er jeg enig med at den mobilen der er ufattelig fet :)

5900156[/snapback]

 

 

Jeg kan ikke si noe om det, siden sist gang jeg hadde Motorola, hadde den ikke sms... Og jeg håper at de har utviklet seg en del siden den tid... :p

Lenke til kommentar

Du får jo kjøpt en bitte liten blåtann usb-dongle til 250kroner da. Så det burde vel ikke være et stort problem? :p Dessuten er kommunikasjonen mye bedre med blåtann en med innfrarød..

5904034[/snapback]

 

 

 

Jeg må vel vurdere å gå til innkjøp av noe sånt :hmm::p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...