Gå til innhold

Windows XP er treig i startup :(


prz

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD Athlon XP 2000+, 512 DDR, hovedkort:

Asus A7V333 og kjører os på en ata 66 13gb :razz:

 

Når jeg starter opp XP er loadinga så sinnsykt treig...den blå loade greia går forbi 13 ganger eller noe(!)

hos en kamerat som har XP 1600 går den bare forbi 2 ganger, og hos en annen kamerat som har xp 2200, rekker han ikke se loadinga før han er inne

i windows :smile:

Har prøvd og formatere flere ganger, men det hjelper ikke en damn shit! også prøvd SP1, men det hjalp heller ikke.

 

Noen som vet hvorfor jeg har så treig pc ? :

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

borre er inne på det, det er maskinvare relatert. Har det samme problemet. Første gangen jeg starta XP gikk den inn med en gang, nå tar det, som du sier, sinnsykt lang tid! Det gjorde det ikke før, men etter jeg satt i tilleggskort (lydkort)har det begynt å ta veldig lang tid.

 

Har prøvd å bytte lydkort (med et dårlig 8-bits), da kommer jeg rett inn.

Lenke til kommentar

Her er mine erfaringer med WinXP som booter seint..;

 

1. Hvis man har nettverkskort++, så kan det av og til løses ved å angi en fast ip (f.eks. 192.168.0.1) og nettverksmaske (255.255.255.0)

 

2. Hadde en venn som hadde koblet harddisken på raid-sloten på hovedkortet. Da gikk den boot-stripa i 5 min før WinXP kom opp. Løste seg ved å putte HD-en i IDE-sloten. (han hadde da levd med dette i et helt år..)

 

3. Ikke ha ei CD-plate i DVD-spilleren e.l. Det sinker boot-tiden.

 

Vet ikke om noe av dette hjelper (tviler vel egentlig), men det er alt jeg vet om WinXP og boot-tid. Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

også en ting til det å slå av "wait for network"-greia.... jeg så litt på "Explain" der

 

her er noe av det som stod:

 

"Determines whether Windows XP waits for the network during computer startup and user logon. By default, Windows XP does not wait for the network to be fully initialized at startup and logon. ..."

 

hvorfor skulle det da hjelpe å skru dette AV ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...