Gå til innhold

HIGH fsb's


arnter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-08-03 23:53, IronWire skrev:

På denne dream machine saken, har dere sett på de nye dualene som kommer nå? 760MX eller no...


Hmm, nei - hva er det? Har ikke hatt tid til å følge så mye med på nett de siste dagene... Jeg regner med det er interessant for oss overklokkere, ettersom du nevner det her?

 

Ha'kke peiling på hvem som selger PC2400 RAM, jeg regner med at jeg kommer til å bestille fra OCZ selv. Uansett tror jeg du må handle fra USA eller lignende, Norge er fortsatt latterlig langt bak...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

He-he,

 

Jeg kjøpte 256MB Crucial PC 2100 CL2.5 DDR RAM direkte fra Crucial i UK for 477kr. Kjøpte i lag med en kamerat som fikk den levert DIREKTE PÅ DØRA, 3 dager etter at han la inn bestilling. Kjapt :grin: eller hva?

 

Den er ubetidelig lite langsåmere enn PC2400 og sikert mye biligere.

 

Hilsen

 

Staljin

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: staljin på 2001-08-17 18:17 ]

Lenke til kommentar

Hei,

 

Vet bare at den Crucial kan klokkes høyt (160MHz) jeg leste i http://accelenation.com/?doc=24 testen. Og det holder får meg.

 

DDR RAM skal være 100% raskere enn SDRAM og hva får man ut av det, 10-15% mer reallife ytelsen. Så av dine 6MHz i økt hastigheten blir det kanskje 0.5-1% økt ytelse i realiteten, noe som er ubetydelig, som jeg sa.

 

 

 

Hilsen

 

Staljin

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: staljin på 2001-08-20 20:44 ]

Lenke til kommentar

Hehe, du har rett i at økningen i RAM-hastighet ikke kan oversettes direkte til ytelsesøkning, men det er nok større effekt enn som så. Grunnen er at hele systembussen blir overklokket, mot for forskjellen mellom DDR og SDR, hvor det bare er selve RAM'en som går fortere. Se forresten vår artikkel om FSB-overklokking på Overklokking.no for mer om det.

 

I tillegg snakker vi om en betydelig ytelsesforskjell på CAS 2 og CAS 2,5, med mindre dine brikker også kjører stabilt på CAS 2. Uansett, begge deler er kjapt, men skal man ha det beste så skal man ha det beste :smile:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Du har rett i det du sier at man skal ha kun det beste, men hva er det beste!? Har en kompis som sitter med Abit KT7A og Apacer Cas2 PC133 SDRAM som ikke klarer 140MHz på CAS2, mens min Mosel CAS3 med ITT modulet klarte 148MHz på CAS2 med Asus A7V133. Det gjelder nokk ikke DDR RAM, men...

 

Skal gå over på Epox EP-K7A+. Crucial DDRRAM er kommet så er det bare å bli kvitt av Asus A7V133.

 

Når vi snakker om Asus A7V133 så skjedde det noe merkelig. Nemlig har hatt en del problemer med BIOS 1004 (fikk 2 ganger et nytt HK fra ITbutikken), og sendte til slutt både RAM, CPU og HK til testing og fikk i dag et svar om at Mosel PC133 SDRAM ikke virker med HK.:?:

De testet med Apacer RAM og alt virket som det skal.

 

Har tenkt å låne Apacer RAM fra en kamarat og flashe til 1005 BIOS før jeg selger det. Kan det kanskje hjelpe?

 

Hilsen

 

Staljin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: staljin på 2001-08-23 00:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...