Gå til innhold

Kjøp av Komplett Student a10 pc


Anbefalte innlegg

Fant noe jeg trur og håper er en grei pc til 6600 kr.

Siden min sliter med sysdata.xml feil hver gang jeg starter et spill, så ser jeg ingen annen utvei enn å kjøpe ny, og bruke denne pcen til nedlastning og lagring..

Men til det jeg planlegger:

byggepc

In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv Kabinett m/350W Power (Komplett) [info]

ABIT KN8-Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939 ATX, S-ATA, GbLAN, Raid, Sound, PCI-Ex16 [info]

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte [info]

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB [info]

Asus GeForce 6600 256MB Silencer, EN6600,PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail [info]

Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA2 8MB 7200RPM [info]

Sony DVD-brenner DWG120AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer) [info]

 

eller

 

byggepc2

APLUS Case X Clio 2, Sidepanel med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning) [info]

NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm Vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin [info]

MSI K8N SLI-FI, nForce4 SLI, Socket-939, SATA,GbLAN, ATX,Raid, Firewire, PCI-Ex16 [info]

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte [info]

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB [info]

XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling, PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail [info]

Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA2 8MB 7200RPM [info]

Sony DVD-brenner DWG120AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer) [info]

 

Øverste er som sagt studenta10

 

Nederste er gamer eller no. Den koster vell 600kr mer.

Begge er med billigmus og tastatur, og begge mangler OS.

Hva mener dere? Er det bra tilbud og evt. noe jeg bør legge til og hvilke av de?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville valgt alt 1 helt klart. Du kjøper ikke ett 6600 kort til hvis du vil ha bedre grafikk for å si det sånn. Så det du betaler 600 kr for er i så fall en mulighet du aldri vil benytte. Det er også en noe kraftigere strømforsyning i alt 2, men med det systemet trenger du ikke mer. heller ikke hvis du vil ha et kraftigere skjermkort i fremtiden.

 

Og jeg er ikke enig i support delen heller. Har (nesten) bare god erfaring med komplett. Har riktignok vært et par småting, men tviler sterkt på om det hadde blitt løst bedre andre steder. Hvis du vil velge en annen butikk kan jeg anbefalle Netshop, som er min foretrukne nettbutikk netopp pga support.

Lenke til kommentar

Takker for svar Lasan :) ET slikt svar jeg ventet på ;)

Jeg kikket innom Netshop men de hadde ikke helt av interesse. Jeg regner med så lenge jeg ikke åpner eller konfigurer maskinen så har jeg rettighetene på min side. De kan ikke klage på det jeg innstallere på maskinen? Eks. det at jeg ikke har antivirus? (jeg blir å ha det)

eller det at jeg ikke bestiller Windows fra de? Så ikke helt nytten for 700kr når jeg har cd hjemme...

Lenke til kommentar

Nå ser jeg at på 7200 kr har jeg

XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling, PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail [info]

 

og på pcen til 6600 kr har jeg lagt til :

Asus GeForce 6600 256MB Silencer, EN6600,PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail [info]

 

Det som var default var XFX GeForce 6200 TurboCache, PCI-Express,supports 256MB, Tv-Out/DVI [info] 400 kroner billigere..

Jeg regna med det øverste i 6600 kroners pakka var bedre?

Ifølge det du sier er den som er default bedre? Så den hadde fått dårlige kommentarer på komplett :ermm:

Endret av Zerzk
Lenke til kommentar

Bestillinga skjer ikveld, så hva velger jeg for å få best yting innad i spill :

XFX GeForce 6200 TurboCache, PCI-Express,supports 256MB, Tv-Out/DVI [info] 400 kroner billigere..

 

eller

 

Asus GeForce 6600 256MB Silencer, EN6600,PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail [info]

Lenke til kommentar
Bestillinga skjer ikveld, så hva velger jeg for å få best yting innad i spill :

XFX GeForce 6200 TurboCache, PCI-Express,supports 256MB, Tv-Out/DVI [info] 400 kroner billigere..

 

eller

 

Asus GeForce 6600 256MB Silencer, EN6600,PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail [info]

5862414[/snapback]

 

Det siste, garantert.

 

Sjekk skjermkortguiden under kategorien skjermkort.

Burde kanskje velge et bedre skjermkort enn 6600 hvis du ønske litt opplevelse i spillingen. Det fins en GT versjon med passiv kjøler.

Lenke til kommentar

Veit ikke om du har bestil enda, men jeg svarer uansett. Hvis valget står mellom en 6200 og en 6600 er valget lett en 6600. Hvis du har mulighet(les økonomi) ville jeg nok vurdert en 6600GT eller 7600GS som allerede er foreslått. For å si det sånn. 6600 er nok til å dra wc3 eller cs 1.6, og kanskje wow. men skal du spille noe nyere enn det, som f.eks cs source er det absolutt å anbefalle å gå for noe kraftigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...