xanonymx Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Er der noen programmer som kan sette prioritet på programmer. F.eks. at jeg kjører mange programmer samtidig, da går det treigt. Så da hadde det hvert fint å kunne sette høyere og lavere prioritet på de forskjellige programmene. F.eks. høyere prioritet på firefox, slik at jeg slippe å vente 10 min på at firefox åpner seg siden det er så mange programmer som sviver. Håper dere skjønner.
Tordenflesk Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Fyr opp Taskmanager, og sett prioritet der, eller så kan du installere powermenu. Da får du egne valg på bla. prioritet når du høyreklikker på programmet i f.eks. taskbar.
xanonymx Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 Takk, det var der jeg hadde sette det, ja. Følte jeg hadde sett det en plass. Men hva er sanntid, den stod helt øverst, er det at det kommer på et blunk?
Tordenflesk Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 nei, er nok ikke det. Da blir den prossesen det eneste CPU jobber med, og da sier det jo seg selv at PC'n kommer til å jobbe driiit-treigt.
roac Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 nei, er nok ikke det. Da blir den prossesen det eneste CPU jobber med, og da sier det jo seg selv at PC'n kommer til å jobbe driiit-treigt. 5857742[/snapback] Å nei da. Det betyr bare at prosessen har absolutt høyste prioritet, så dersom prosessen har noe å gjøre, så får den gjøre det. F eks bruker jeg dette til medieavspilling når jeg har tunge operasjoner gående, som f eks flere virtuelle PCer. Det fungerer aldeles utmerket. Men når det er sagt, sett for alt i verden ikke en tung prosess som f eks Prime95, SuperPI eller tilsvarende til å gå RealTime, da vil du få store problemer.
Tordenflesk Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Men når det er sagt, sett for alt i verden ikke en tung prosess som f eks Prime95, SuperPI eller tilsvarende til å gå RealTime, da vil du få store problemer.Ikke med SuperPI nei. Hvis du skal få nogenlunde sammenlignbare resultater med SuperPI må du skru av så mange prosesser som mulig + sette til 'Realtime' vinner lett-3-4 sek. på det jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå