Gå til innhold

Hva betyr mAh? Og hva er best av orginalt eller uorginalt ba


Clintern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mAh er milli amper timer. Ikke helt sikker på den tekniske biten, men dess større mAh dess lengre skal det vare iallefall. (i taletid/standbytid)

 

Det uoriginale skulle egentlig være det beste, siden det er et lithium batteri. Originalbatteriet er et nikkel metall hydrid batteri.

Lithiumbatterier skal i utgangspunktet tåle klattlading mye bedre enn en ett Ni-MH batteri, generelt lengre levetid også. Ni-MH batterier skal du egentlig lade helt ut før opplading, for å unngå minneeffekt...det slipper du med Lithium.

 

Eneste jeg lurer på er om originalladeren til 3310 klarer å lade opp lithium batterier ordentlig? Noen som vet det? Jeg har selv en 3310 og en 6210, og på 6210'n er det lithium batteri, mens på 3310'n er det Ni-MH. Jeg bruker 6210 laderen til begge tlf.

 

De fleste uoriginale batteriene hos Clas er bra (var iallefall det dengang jeg jobbet der).

 

Håper du skjønte noe av dette her, kanskje ikke best forklart :smile:

 

 

_________________

comp8.gif

History admires the wise, but it elevates the brave.

 

[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-09-27 13:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-27 13:53, skrev RogueFreak:

mAh er milli amper timer. Ikke helt sikker på den tekniske biten, men dess større mAh dess lengre skal det vare iallefall. (i taletid/standbytid)


Det uoriginale skulle egentlig være det beste, siden det er et lithium batteri. Originalbatteriet er et nikkel metall hydrid batteri.

Lithiumbatterier skal i utgangspunktet tåle klattlading mye bedre enn en ett Ni-MH batteri, generelt lengre levetid også. Ni-MH batterier skal du egentlig lade helt ut før opplading, for å unngå minneeffekt...det slipper du med Lithium.


Eneste jeg lurer på er om originalladeren til 3310 klarer å lade opp lithium batterier ordentlig? Noen som vet det? Jeg har selv en 3310 og en 6210, og på 6210'n er det lithium batteri, mens på 3310'n er det Ni-MH. Jeg bruker 6210 laderen til begge tlf.


De fleste uoriginale batteriene hos Clas er bra (var iallefall det dengang jeg jobbet der).


Håper du skjønte noe av dette her, kanskje ikke best forklart :smile:



_________________

comp8.gif

History admires the wise, but it elevates the brave.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-09-27 13:54 ]</font>


 

 

NiMH har ikke minne effekt, du forveksler det med NiCD. Li-ion bygger på nyere teknologi enn NiMH, de holder lengre på strømmen over lang tid enn NiMH mener jeg og ha hørt. Er ikke sikkert på hvilket batteri som er raskest og lade :smile:.

Lenke til kommentar

Det er sant at NiCD har størst minneeffekt (og er en miljøbombe), men NiMH har også en viss minneeffekt...men ikke så mye som på NiCD. Det er anbefalt fra alle produsenter av NiMH batterier som jeg har sett, at du lader batteriet helt ut for å unngå akkurat minneeffekt. (i det minste en gang iblant iallefall)

Men det er som sagt ikke på langt nær så mye som det var/er på NiCD.

 

En annen fordel med lithium batterier, er at de er en god del lettere enn NiCD/NiMH, så du får en lettere mobil på kjøpet også.

 

 

_________________

comp8.gif

History admires the wise, but it elevates the brave.

 

[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-09-27 15:11 ]

Lenke til kommentar

Vær klar over at dersom du får problemer med telefonen din må du passe på å skifte tilbake til orginalt batteri før du leverer den. Du voider nemlig garantien dersom du bruker uorginalt tilleggsutstyr. Er ikke så lett for dem å oppdage det. Men et uorginalt batteri i telefonen må man jo være blind for å ikke oppdage :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...