Gå til innhold

Problem med dobbelkjerneprogram


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har laget et lite program for å teste ytelsen med dobbelkjerne. Men problemet er at ytelsesforskjellen mellom å bruke to "threads" og å bruke én er minimal. Programmet mitt utfører store mengder regning for å teste cpuen, og selvsagt har jeg delt arbeidet i to på testen med støtte for dobbelkjerne.

 

Men ytelsesforskjellen blir veldig liten. Under dobbelkjernetesten såg jeg at begge kjernene jobbet for fullt, og under enkeltkjernetesten jobbet den ene. Ytelsesforskjellen ligger på 10-12%, men jeg hadde forventet mye mer.

 

Kan noen hjelpe meg med hva jeg må gjøre, eventuellt forslag til hva jeg har gjort feil?

 

Jeg kan poste deler av koden om nødvendig.

 

Jeg takker for alle svar.

 

Edit: Jeg bruker Delphi.

 

Hilsen,

efikkan.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik å forstå at du har to separate tråder som hver utfører sine egne separate beregninger uavhengig av hverandre, eller er de to trådene avhengig av hverandre for beregningene (for eksempel at den ene tråden venter på svaret av en beregning fra den andre tråden)?

 

I førstnevnte tilefelle må man jo kunne si at dette var dårlige greier. Hvis det andre tilfellet gjelder, så er det kanskje ikke så underlig at resultatet blir slik det blir.

Lenke til kommentar
Er det slik å forstå at du har to separate tråder som hver utfører sine egne separate beregninger uavhengig av hverandre, eller er de to trådene avhengig av hverandre for beregningene (for eksempel at den ene tråden venter på svaret av en beregning fra den andre tråden)?

 

I førstnevnte tilefelle må man jo kunne si at dette var dårlige greier.  Hvis det andre tilfellet gjelder, så er det kanskje ikke så underlig at resultatet blir slik det blir.

5887732[/snapback]

Trådene er helt uavhengige av hverandre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...