Gå til innhold

ASDL; Sandnes; Bestillte fra NGT. Levert i uke 50!! ;(


Anbefalte innlegg

Jepp..

 

Dere fatta poenget i topic.

Fikk endelig bestillt ASDL hos NextGenTel.

Problemet var bare dette sitatet fra mailen jeg fikk:

 

"Takk for din bestilling av bredbånd til Jærveien xxx (sensurert), Sandnes.

 

 

Det viser seg at ditt telefonnummer hører til en sentral som vi

forventer å ha klar for tilkobling for våre abonnenter fra uke 50 2002.

Du blir dermed blant de første i ditt område som får

bredbåndsforbindelsen."

 

Jepp. Blir sikkert ikke installert før etter nyttår.

HAR IKKE TID til dette, jeg.

 

Noen som veit om f.eks telenor leverer ASDL innenfor rimelighetens grenser av tid??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe utolmodig du og? jeg måte vente over en mnd ekstra pga noe tull med bestilling og diverse å når jeg endelig fikk modem og spliter i går virket det da?? neeida de fra ngt sa de antagelig var montøren som har kobla feil i sentralen å siden det allerede ikke har blitt rettet opp tviler jeg på at det blir det i løpe av dagen å dermed må jeg vente til uken.....grrrr 2mbit som bare venter på meg for å bli brukt akkkk kan ikke vente....hmm se på kino i dag mon tru.

 

når det gjelder telenor så har de nok akkurat samme leverings tid som ngt hvis de da ikke har lagt inn sitt adsl utstyr i sentralen din allerede da.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-27 12:39, skrev inoan:

Masse tunge grafikkfiler som må overføres fra skole til hjem, og motsatt..


jaja, Telenor har jå så SINNSYKT høy opp-hastighet :wink:

128k mener jeg... Maks 256 hvis du har dyreste valget.

Minste valget til Nextgentel er 704/384k :smile:

Jeg har Telenor 704/128 og det som irriterer meg mest er opp-hastighetet! - Tregt å dele filer med kameratene mine, samt overføre til hjemmesiden min osv... :sad:

Jeg angrer på at jeg bestilte Telenor, men nå går snart bindetiden ut :grin:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er nå uansett litt greit når de oppgir leveringstiden din et stykke frem i tid. Til meg har det vært litt verre..

------------

- Bestilte

- Fikk bekreftelse på mail

- 1-2 uker senere fikk jeg leveringsdato to uker frem i tid.

- Får skjema jeg kan fylle ut, slik at nextgentel kobler ned telenor-linja samtidig som de kobler opp sin, så jeg "teoretisk vil få kobla opp linja igjen samme dag som den kobles ned".

- Montør glemte å ringe meg en time før, som avtalt, så det var ingen hjemme når han kom.

- Fikk ny leveringsdato to uker frem i tid.

- Montør kommer, kobler opp full aksess, ber meg si opp telenorabonnementet, siden de ikke kan gjøre sånt for kundene lenger, og be om å få splitter, da jeg bare har en linje inn til huset.

- Sier opp telenorabonnementet, stoppes samme dag.

- Nextgentel vil ikke sende splitter, på grunn av "et problem". Ber meg om å ikke stoppe nedkoblingen av telenorabonnementet.

- Purrer, en uke etter. Konsulent skal sende splitter, be om å få kobla om linja til delt aksess, og stoppe faktura, som har blitt regna fra dag 1.

- Ringer tilbake 4 dager senere, lurer på hvor det blir av splitteren. Viser seg at den ikke har blitt sendt. Skal sendes med en gang.

- Får oppgitt leveringsdato to uker frem i tid fra denne dato.

- Får faktura i posten, regnet fra dag 1.

- Får endelig splitteren, blir bedt om å overse fakturaen.. og bare vente på at linja skal kobles om.

---

Jeg har nå vært uten internett siden 23. september, på tross av at jeg "teoretisk" skulle bli kobla opp samme dag som jeg ble kobla ned fra telenor. Ringer og purrer på nextgentel med et par dagers mellomrom, men de klarer aldri å gi meg et bra svar når de klarer å få ut fingeren. Jeg er overraska hvor mye de har klart å surre med den bestillingen min. Da alle tingene som har skjedd er misforståelser og feil gjort av dem. Virker heller ikke som de prøver å få gjort ting ekstra raskt, nå når det om et par dager er to måneder siden jeg bestilte.

 

Får nå bare krysse fingrene, og satse på at de får gjort noe ganske snart.. argh..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...