paali Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Hei! Prøvde oblivion men det hakker så sinnsykt mye? Noen måte jeg kan kjøre en frames test på dette? Eventuelt noen som vet om oppsettet mitt holder til dette spillet? Amd x4000, 2gb twinmos ram, 1x geforce 7800 gtx 256mb, sata 2 disk. Burde vel gå... Prøvde og sette alt på laveste oppløsning men hakker fortsatt? Noe bra tips?
anon12234 Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 du kan dra spillet glatt på høyeste instillinger uten problemer. sjekk at du har installert alle driverene, prøv å alt+tab ingame og trykk alt+ctrl+del og se om noen andre prosesser sluker prosessorkraften din.
paali Skrevet 1. april 2006 Forfatter Skrevet 1. april 2006 hm.. kanskje har en : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305705 Har norton antivirus som står og går ibakgrunnen. Dvs er opperativ i bakgrunnen, men scanner ikke akkurat etter virus imens jeg spiller.. Noe bra ideer på hva problemet skyldes?
fargoth Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Synes det er litt vanskelig å komme frem til en årsak når vi få så begrenset med informasjon. Hakker andre spill på den samme maskinen, eller er det bare Oblivion som ikke går slik det burde? Har du installert alle nødvendige drivere, og bruker du de nyeste ForceWare-driverene fra nvidia? kan det være skjermen din? -Knut Jeg er litt interessert i å vite på hvilken måte skjermen skulle kunne forårsake dårlig ytelse i et spill?
Gunnar B Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Tror ikke det er sjermkortet som er årsaken,selv 6800gt kortet mitt greier å kjøre ganske høye settings. Lagger bare litt når det lastes inn nye områder. Tror nok heller du må sjekke om du har de nyeste driverne til skjermkort,hovedkort ,lydkort og om du har mange unødvendige prosesser kjørende,defragmentering bruker også å hjelpe litt.
fargoth Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Det er selvfølgelig ikke maskinvaren det står på her, problemet må ligge en annen plass. Mest sannsynligvis softwareproblemer av et eller annet slag, men det vet vi ikke før vi får mer informasjon fra paali.
paali Skrevet 1. april 2006 Forfatter Skrevet 1. april 2006 hei! Ble litt borte der... Jo, bruker nye driverene til geforece 84.78 tror jeg de heter... Altså har ikke merke noe særlig til hakking i andre spill foruten; Age of empire 3... og oblivion såklart. Prøvde fear med alt på fullt fungerte ganske bra, var nede i 20fps. Men lå vel rundt på 40-60 fps. Ellers Age of empire hakket litt... Kan ellers spille alt på fullt på det meste ellers... Så rart det hakket så fælt på Oblivion. Kan jo prøve og deaktivere norton som ligger på skrivebordet? Eventuellt kjøre en defrag?
mESA Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 kan det være skjermen din? -Knut 5849685[/snapback] Haha... Jeg måtte bare le! Sry:) (Og har desverre ingen hjelp til trådstarter)
Imsvale Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 What happenes when The Unstoppable Force hits the Immovable Object? 5849669[/snapback] The Unstoppable Force går rett igjennom The Immovable Object. :!: Sorry, off topic.
paali Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 chipset drivere Tenker du da på skjermkort eller hovedkort? Skjermkort : forceware ver. 84.21 video bios: 5.70.02.11.24 Hva er de nyeste driverene for mitt hovedkort? grafikk-kort?
Fox9 Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Man må ha drivere til chipset i tillegg til hovedkort og skjermkort. Sjekk Hovedkortprodusentens side.
anon12234 Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 det følger som regel med en cd når man kjøper hovedkortet. installer drivere fra dene cdn så får man som regel med både chipset, lyd, pci osv i en pakke........ andre psill går glatt til ham så da er det sikkert ikke chipset driverene.
paali Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 ok, ser at nvidia har sluppet ut en nyere ver av driver oppsett dvs 84.22 og jeg har 84.21. Noen som vet hvilket video-bios drivere som er nyest på dette kortet jeg har?
Republic3D Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Synes det var litt lite med 40 fps i Fear på det skjermkortet han har også da...
paali Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 hm.. mulig jeg så feil på den fear testen.. Men noe forslag på hvordan jeg kan fikset oppsettet mitt?
Vintar Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 hm.. kanskje har en : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305705 Har norton antivirus som står og går ibakgrunnen. Dvs er opperativ i bakgrunnen, men scanner ikke akkurat etter virus imens jeg spiller.. Noe bra ideer på hva problemet skyldes? 5849839[/snapback] Jeg har samme skjerm og det kjører fint her.
lavizh Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 (endret) Er ikke så rart, Oblivion er jo proppa fulle av bugs. Men Bethesda kommer vel ut med en patch for den GeForce 7xxx-buggen som alle snakker om. Kanskje du kan prøve den nyeste drivern (beta) : ftp://download.nvidia.com/Windows/84.25 Endret 2. april 2006 av lavizh
paali Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 ok, takk . ellers noen som har den ini filen som skal fikse endel av de bugsene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå