Gå til innhold

Submit som legger seg rett på hjemmesida


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å lage et poengsystem på hjemmesida mi. Det skal være sånn:

 

Hvem som helst kan skrive inn en kommentar med tilhørende poeng.

Når man trykker submit skal dette legge seg inn på hjemmesida.

 

Har noen en idé om hvordan jeg kan få til dette? Submit-formen må vel sende teksten til en database, også må jeg gi alle folk rettighet til å skrive til databasen. Men jeg kommer ikke helt i gang :)

noen gode sider på nettet hvor man kan finne en passende "how to"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har planer om å lage et poengsystem på hjemmesida mi. Det skal være sånn:

 

Hvem som helst kan skrive inn en kommentar med tilhørende poeng.

Når man trykker submit skal dette legge seg inn på hjemmesida.

 

Har noen en idé om hvordan jeg kan få til dette? Submit-formen må vel sende teksten til en database, også må jeg gi alle folk rettighet til å skrive til databasen. Men jeg kommer ikke helt i gang :)

noen gode sider på nettet hvor man kan finne en passende "how to"?

5848662[/snapback]

Du bør spørre på en PHP, ASP eller JSP side, for dette har mye mer med disse teknologiene å gjøre enn databasen. I korte ordelag kan man forklare det slik at man har en html-side (muligens generert av php, asp eller tilsvarende), denne sender en request til et script av et eller annet slag (php, asp, jsp, perl... egentlig whatever), og dette scriptet tar kontakt med databasen. Submit-formen du har skrevet må således sende informasjon til et script, ikke til datbasen.

Lenke til kommentar

Tror jeg ville sjekket etter egne polling-moduler, enklere å få til. Hva slags server har du, og hva slags databasesystem? Lettere å gi tips om hvor du kan finne how-tos, når vi vet hvilken kode serveren din takler.

 

I alle tilfelle: Du vil ha EN databasekonto, som skriver til databasen. Du må også sørge for at du skriver sikker kode, så du ikke får f.eks. SQL injections. Og la den databasekontoen kun ha skriverettigheter, og at den bare kan brukes mot den databasen du skal bruke til websiden din.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...