Gå til innhold

TES: Våpen "styrke" i Oblivion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå merket at longswordet mitt blir stadig sterkere og sterkere.. Når jeg fikk deg var det på 15 full fiksa, mens det nå ligger på 18. Er det sånn at sverdet blir bedre når du bruker det, eller levler sverdet sammen med meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Resten av verden skaleres i forhold til deg, så hvorfor skulle ikke sverdet ditt også gjøre det. :p (Sarkasme; ikke nødvendigvis sant, men det skulle ikke forundre meg)

Endret av TrondH86
Skrevet (endret)

Når blade skillen din går opp, samt strength, så gjør du seff mer skade med et sverd. ;)

Sverdet går ikke opp i level, for å si det sånn.

Endret av slash
Skrevet
Hmm..Åkei. Tenkte liksom det som stod var kun hva sverdet gav av skade, ikke hva sverdet + mine attributes.

5846488[/snapback]

Enig i at det er ganske uklart det der. Eneste plassen det står hvor mye skade du gjør med sverdet er i inventory, og dette er altså samlet, med alle faktorer inkludert. Står ikke noe sted hvor mye power attack gjør i skade heller.

Skrevet (endret)

Det som står der er hvor mye skade du kan gjøre med det våpenet, med dine skills. Våpenet har en bestemt base damage, for å si det slik.

Edit: Hvis jeg ikke husker feil, så var det i Morrowind slik at et våpen kun gjorde en bestemt mengde skade, slik at hvis du fikk fatt i et über-våpen tidlig, ja så gjorde du über-skade. Dette her (i Oblivion) fungerer mye bedre, etter min mening.

Endret av MiSP
Skrevet

Men i Morrowind var det slik at viss du ikkje hadde skills i f.eks long blade hadde du store problem med å få inn eit treff. I oblivion treff du uansett.

Armour systemet fungerer ganske likt, og det er uforandra i forhold til morrowind.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...