Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger en ny forsterker


Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke klarte å komme på en bedre tittel, så ble det denne. Men som tittelen sier, så trenger jeg en ny forsterker. Jeg har en sånn kasse, som jeg kjøpte brukt sammen med en ganske gammel og sliten Kenwood forsterker på 500W. Er egentlig litt fornøyd med lyden, men den slitne forsterkeren gjør sånn at alt som heter støy slår inn, og jeg kan høre på sub'ene at cd-platene spinner rundt inni spilleren. Spilleren er forøvrig en sånn en.

Det jeg håper på er at det er en eller annen her som har en bedre forsterker å anbefale, og som selvsagt ikke koster skjorta (over 2500,- :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lite peiling på sånne ting, så jeg sier meg bare enig :p Jalla sa forøvrig at det kunne være utgangen på spilleren, signalkablene eller en blanding av disse som gjorte at det kom en surrelyd når cd'en spinner. Han anbefalte meg også å bytte spiller og signalkabler bare for å se om det hjalp (byttelåne med noen :p), men å ribbe hele bilen innvendig og bytte kabler er noe jeg absolutt ikke har lyst til å begynne med. Tror uansett forsterkeren jeg har ikke klarer å dra elementene på riktig måte, for de slår ujevnt, og jeg må ha max bass boost på spilleren for å i det hele tatt få noe bass :hmm:

Lenke til kommentar
hvordan har du stilt delefilteret på forsterkeren ? om det står på lowpass 50-60 så er det  noe rart med den :p

5847017[/snapback]

 

Tror ikke det er innebygd delefilter i den. Som jeg sa i første post, så er det en rimelig gammel forsterker. Men kan sjekke det, og redigere posten etterpå hvis det er delefilter på den.

 

Men uansett. Drar den forsterkeren på 500W de to elementene på til sammen 1400W veldig bra? Må liksom ha maks bass boost på spilleren for å få bass i det hele tatt, og da er forsterkeren stil på maks også. Forklarte forsåvidt det her i første post, men kan jo hende at ikke alle leste gjennom hele :innocent:

Lenke til kommentar

hhmmm... du må ha maks gain på den kenwood forsterkeren + maks bass på tone kontrollen på spilleren for at det skal bli noe bass i det hele tatt? eller misfortår jeg? isåfall ikke så rart du hører surrelyder fra spilleren, det jalla nok mente var brente jord banner men da hadde du også fått dynamo støy, og det han mente var at om du skulle prøve med andre RCA kabler er at du bare legger den over settene og drar den bak til ampen da slepper du å dra opp tepper og slik -du skal tross alt bare prøve for å se om det hjelper med "ny RCA kabel".

 

Hvilken modell er den Kenwood ampen? de pleier å funger veldig bra så lenge du har høyere impedans enn 2 ohm per kanal. ellers begrenser de veldig fort strøm uttaket -typisk Kenwood og velkjent JL feks- :dontgetit:

 

om det ikke finnes noe innbygd delefilter i ampen -får du en subb signal fra spilleren? og den går gjennom egen RCA bak til hver kanal på Kenwooden? eller går fulltone til den ampen? driver du frontsettet fra spilleren? får du det samme støy i frontsettet eller bare i subben? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...