Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Power-knappen skrur ikke på PCen. [Løst]


Anbefalte innlegg

Specs:

Hovedkort: ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939, ATX, 4xSATAII, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

PSU: Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W Bulk, 120mm Vifte, SATA, 20/24pin

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Skjermkort: Gainward GeForce 7900GT 256MB GDDR3, PCI-Express

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

HD'er: Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM

Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

 

Problemet er at etter at jeg hadde montert opp maskinen, og trykket på power-knappen, skjedde det absolutt ingenting. Når jeg skrur på PSUen, lyser 2-4 lys (litt tilfeldig, virker det som) men når jeg trykker på power-knappen foran på kabinettet, slukkes alle lysene untatt ett.

 

Power SW står på riktig plass, har ingen Power LED på dette kabinettet, men det burde vel ikke spille noen rolle. Jeg har forsøkt med strømkontakter i alle slots på hovedkortet unntatt PCI-E sloten (har forsøkt å starte med og uten skjermkort)

 

Har ikke prøvd å resette CMOS, men jeg ønsker flere alternative løsninger. Kommer også til å forsøke med PCI-E tilkoblet strøm.

 

Kan det være PSUen? Det er jo 24 pins i HK, men har kun 20 pins fra PSU -- med mindre jeg klarer å snike en av 2x2ene i de ekstra 4 slots i HK.

Eller er det kanskje noe annet jeg har oversett? Ville satt stor pris på alle tips!

 

Edit: Det har vært noen forferdelige dager, men jeg har omsider klart å løse problemet selv. Takk for hjelpa!

Endret av SuperKjetil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo strøm i hovedkortet, da det lyser opp når jeg skrur på PSUen. Setter jeg i høyttalerne sånn halvveis begynner de å sprake, som også tyder på at det er strøm i HK. Men dette ville kanskje skjedd selv om ikke hovedkortet takler 20 pins? Det er jo andre strømkabler også koblet til HK.

Lenke til kommentar

Det vil nok skje uansett ja, da det er enkelte deler som får strøm.

 

Det er ikke 100% at dette er problemet men ihvertfall på mitt HK så må det være 24pin for i hele tatt å få startet, men som sagt er det mye forskjell fra HK til HK.

 

Det står ofte i manualen til HK om det går med 20pin eller ikke.

 

20pin på 24pin HK går som regel uten problemer på HK med AGP mens det kan bli verre på HK med pci-e har jeg merket.

 

Men i infoen oppe så står det: Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W Bulk, 120mm Vifte, SATA, 20/24pin...

Så om den infoen stemmer så HAR du PSU med 24pin..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...