Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløst nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har satt et 3Com PCMCIA WLAN-kort i min bærbare, koblet nettverkskabelen fra (UPC, Chello) kabelmodemet mitt til den tråløse basen, men jeg får ikke noe kontakt/signal fra kabelmodemet og får derfor ikke kommet meg inn på internett tråløst. Hvorfor ?

 

Basen er en brukt "Compaq WL400" som jeg har fått fra jobben.

Jeg har ingen erfaring med WLAN, og vet derfor ikke om det er noen spesielle instillinger vedr. dette.

 

Har lagt inn riktig driver fra 3Com CD-en som fulgte med kortet og lampen på dette blinker grønt (dette indikerer visst at det ivertfall er strøm på det). PC'en hadde heller ingen problemer med å identifisere kortet da det ble satt i.

 

Basens 3 lamper veksler mellom å blinke grønt og rødt, så det er vel liv i den på en måte....

 

Hadde blitt veldig takknemlig for hjelp da jeg snart blir gal...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke vært borti det accsess punktet, men det skal finnes en reset knapp, som du holder inne mens du skrur av strømmen og skrur den på igjen, eller holder inne i noen sec eller en annen løsning.

 

for mitt vedkommende var det sjangseløst å komme inn i konfigurasjonen til min basestasjon med mindre jeg hadde samme ip familie

dvs at basestasjonen hadde ip 168.192.0.1 og jeg satte min ip til 168.192.0.10 regner med at det skal gå ann å logge seg inn i acssespunktet ved å da gå i browser å skrive inn ip addressen. nå vet jo ikke jeg om 3com har samme system, men gå på internettsiden , og les manualen. har du noen login med passord til chello? vet ikke hvordan det funker, er det det så må dette skrives inn i accsess punktet.

 

jeg har slitt veldig med mitt trådløse nettverk, men jeg fiksetet det mer eller mindre selv med litt hjelp herfra, og jeg er ikke noen nettverks mann.

men nå funker alt perfekt, så det er bare å stå på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...