Gå til innhold

DRAM-LED på DFI LanParty


noWay

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig ett DFI LanParty UT ULTRA-D med AGP-skjermkortstøtte, og har nå installert dette i min nye PC. Satte inn 2x512MB PC3200 DDR TwinMOS-brikker, og det hele skulle funke ganske bra... Men så la jeg merke til at DRAM-LEDen på hovedkortet lyste, og den lyser fortsatt. Bladde opp i manualen til hovedkortet og leste følgende:

 

"When the DRAM Power LED lit red, it indicates that power is present on the DDR sockets. Power-off the PC then unplug the power cord prior to installing any memory modules. Failure to do so will cause damage to the motherboard and components"

 

Hva farsken betyr dette? "[...] Power off the PC then unplug the power cord prior to installing any memory modules [...]"

 

Har forresten et problem til... Når jeg kjører 2x512MB ram, starter maskinen fint i både singel-channel og dual-channel modus (for brikkene). Men når jeg setter inn en brikke til på 512MB, samme type (PC3200 TwinMOS), så vil ikke maskinen starte, men gir fra seg bare pipelyder. Har prøvd alle mulig forskjellige plasseringer på de tre brikkene på de fire mulige slotene, men det fungerer ikke i det hele tatt. Hva kan dette komme av? Vil så gjerne utnytte rambrikkene jeg har....

 

Jeg har installert de nyeste driverne til hovedkortet. Bør jeg også legge inn den nyeste BIOSen? Dette har jeg ikke gjort enda... :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å sett først inn brille 1 og to, så 2 og 3 og så 1 og 3.

Hvis det funker hver gang, er det jo ikke noe galt med brikkene. Ville tro problemet ligger i at du skal kjøre dual channel. Da måtte du enten gjort noe lurt i bios, droppet den ekstra brikken, eller kjøpt enda en, for å få lik fordeling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...