Gå til innhold

Mus slutter å virke


Anbefalte innlegg

Jeg har en optisk Microsoft mus, helt basic, som slutter å virke etterhvert, gjerne kanskje et par timer etter at jeg har skrudd på pcen. Da slukner den helt og jeg får beskjed om at USB er frakoblet, noe den selvsagt ikke er. Dette er jo forsåvidt helt greit, en mus kan jo slutte å virke grunnet slitasje, men det rare er at det bare er å reboote maskinen så fungerer den like bra igjen! Jeg kan jo bare kjøpe ny mus, men kjipt dersom det er bortkastede penger dersom det er maskinen det er noe galt med. Er det noen som har vært borti dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøp ny mus :)

5839935[/snapback]

 

Det er det siste han trenger å gjøre. Finn drivere og installer dem, slik jeg skrev det. Når kommer dette beskjed med "USB - frakoblet" eller noe sånnt - dobbelklikk på den og søk.

5839947[/snapback]

 

Litt vanskelig å dobbeltklikke på den når ikke musen virker...

Lenke til kommentar
Jeg har en optisk Microsoft mus, helt basic, som slutter å virke etterhvert, gjerne kanskje et par timer etter at jeg har skrudd på pcen. Da slukner den helt og jeg får beskjed om at USB er frakoblet, noe den selvsagt ikke er. Dette er jo forsåvidt helt greit, en mus kan jo slutte å virke grunnet slitasje, men det rare er at det bare er å reboote maskinen så fungerer den like bra igjen! Jeg kan jo bare kjøpe ny mus, men kjipt dersom det er bortkastede penger dersom det er maskinen det er noe galt med. Er det noen som har vært borti dette før?

5839145[/snapback]

 

Sider som driveragent.com sjekker pc'n din om du har installert drivere osv.

Greit for 32bit system. Ellers kommer Driver genius Pro med 64 bit støtte snart.

Sjekk at du har usb 2 install. Søk på google etter freshusb2.

Msi eller gigabyte har en fil der som tvinger usb portene til å refreshe seg.

Jeg har hatt noe av det samme problemet, men musen virker hvis jeg tar

usb kontakten ut og inn igjen. Tror grunnen dog ligger nok ett helt annet sted.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...