Gå til innhold

Venter på våren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En snømann som har satt seg ned på benken for å dø? :confused:

 

Veldig bra motiv. Dumt at den planken eller hva det er står det oppe i hjørnet. Litt mørkt og udetaljert i skyggeområdet til venstre, men det er bare småplukk. Er bare litt sykelig opptatt av detajler, ignorer meg. :p

Det er motivet som er essensen her, helt klart.

Lenke til kommentar

Må si meg helt enig med SirMaximus. Jeg ville nok også fjernet den plankebiten, men med et så godt motiv så blir det uvesentlig. Den karen har ventet en stund, ja. Her vestpå har snøen helt regnet bort den siste uken, så nå går det mot vår.

...og på benken sitter en ensom snømann og venter på siste buss til evigheten.

Lenke til kommentar

Etter litt overveielse burde den kanskje vekk, selv om den er en del av den ekstreme vinteren vi har hatt her i byen. Byen er full av slike takras-avvisere, selv midt i sentrum. Det er helt unormalt med slike snømengder her, og derfor er også få tak utstyrt med noen form for snøstoppere. I huset jeg bor i har vi hatt en haug med takras. To av dem har gjort så stor skade på taket over inngangen at det bare må rives og bygges opp på nytt. Det greide seg i 70 år før det måtte ta kvelden...

Men - dette bildet har i grunnen nok vinter med snømannen som er på vei inn i våren.. Jeg kritiserte jo selv New York-bildet her for å blande inn Atlas i katedralen, så da burde jeg vel følge "regelen" selv også ... ;)

 

På en måte er det litt fælt bilde når jeg tenker på det, fordi snømannens blikk er/var rettet mot et pleiehjem på andre siden av gata. Der bor nå min gamle far, som det siste året har skrantet inn til en skygge av seg selv, og som nå sannsynligvis må flytte inn der på fullltid fordi min mor blir helt utslitt av å ha ham hjemme. Så for meg ligger det ganske mye privat symbolikk i bildet, selv om det ikke var i mine tanker da jeg tok det. Jeg håper jo at han holder ut lenger enn snømannen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...