Gå til innhold

Når virkelig Athlon 1GHz så langt? b00lshit?


normal

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit KT7-raid

 

når til jul skal jeg ha en ny prosessor.

 

Dette hovedkortet støtter max 1,4 GHz

 

Ettersom dette blir den siste oppgraderingen jeg gjør på denne pc'en før jeg kjøper helt ny maskin om ca. 3-4 år, er det veldig viktig at jeg får maksikalt ut av denne.

 

1,4GHz er toppmodell og dermed en del dyrere enn feks 1,3 GHz samt det skal være vanskelig å få tak i disse. Men.. 1,3GHz greit.. emn da kom jeg over dette:

 

http://www.athlonoc.com/stepmadness.php

 

Her står det at Athlon 1 GHz skal overklokke like bra som 1,3 nesten, men fikk umiddelbart en følelse av at dette var litt b00lshit, og det hadde det jo vært hyggelig om dette faktisk var fakta.

 

Derfor spør jeg dere: ER det fakta, noen som har erfaringer osv?

 

Og til slutt: Hvor høy multiplier er det mulig å få på dette hovedkortet? I BIOS er det max 12,5, men det er også noe som sier 12,5 and over. Dette er visst det man skal velge hvis det er over 1,2 GHz MEN FUNKER DET MED EN OVERKLOKKET 1GHz I SÅ TILFELLE?

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2001-12-06 21:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik jeg har blitt fortalt/lest har dette med at AMD må klare å dekke etterspørselen etter billige cpu'er. da "klokker de ned" cpu'ene, og selger dem som "dårligere".

 

Hvorvidt det er slik eller ei, har jeg ingen garanti for, men jeg har alikevel valgt å tro blindt på dem med slike cpu'er.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, nå må dere ta dere sammen her inne!

 

Er det INGEN som har en Athlon 1GHz og av nyere dato her inne?

 

Faen heller atlså jeg hater slike folk som kommer her kun for å FÅ hjelp.. :evil:

 

Jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe.. men hver gang JEG poster noe får jeg FAEN meg nesten ingen svar (takk til dere to som gjorde det forøvrig) og aldri noe konklusjon/skikkelig svar

 

KOM IGJEN DERE SOM HAR 1GHz :mad: :mad: :mad:

 

 

 

 

(plz oppgi stepping med klokkeresultat)

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2001-12-08 10:48 ]

Lenke til kommentar

Til "normal"

 

Først og fremst synes jeg du skal moderere språket ditt litt! "Banning og skriking" fordi du ikke umiddelbart får respons på dine spørsmål, ansporer neppe noen!

Og bidrar dessverre til at disse sider trekkes ned på et fjortisnivå, og det tror jeg ikke L.Bjerke&Co er spesielt begeistret for! Forhåpentligvis er brorparten av leserne av samme oppfatning også?

 

Når det gjelder overklokking av din Athlon, vil jeg foreslå at du tar en titt på sidene til overclockers.com / cpu database. Det vil i allefall kunne gi en indikasjon! Men er du like slurvete med håndtering av hardware som språk, så blir vel neppe levetiden på CPU´n din særlig lang.....

Lenke til kommentar

Hei

 

Kom over denne diskusjonen deres.

Jeg har selv sen Tbird 1GHz med AXIA Stepping. Denne har jeg klart og klokke til 1.4Ghz @ 1.75v. Viften jeg bruker er en Globalwin WBK68 og litt Artic Silver. Den klarer 3dmark2001 uten problemer.

 

Ellers ser systemet mitt slik ut:

 

Abit KT7a-Raid

256mb PC133 Apacer Sdram

Asus V7100 GeForce2MX

40GB Western

 

-Rage

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-08 11:45, Skrue skrev:

Til "normal"


Først og fremst synes jeg du skal moderere språket ditt litt! "Banning og skriking" fordi du ikke umiddelbart får respons på dine spørsmål, ansporer neppe noen!

Og bidrar dessverre til at disse sider trekkes ned på et fjortisnivå, og det tror jeg ikke L.Bjerke&Co er spesielt begeistret for! Forhåpentligvis er brorparten av leserne av samme oppfatning også?


Når det gjelder overklokking av din Athlon, vil jeg foreslå at du tar en titt på sidene til overclockers.com / cpu database. Det vil i allefall kunne gi en indikasjon! Men er du like slurvete med håndtering av hardware som språk, så blir vel neppe levetiden på CPU´n din særlig lang.....


 

------------------------

 

"hei gammern"

 

LOL :lol: den var dårlig

 

men jeg blir bare litt forbanna fordi det DET ER IKKE FØRSTE GANG og jeg synes ikke at jeg krever "umiddelbar reaksjon" når jeg blir litt sur fordi det er et tema mangen burde ha peil på og jeg ikke får svar på 2 dager.

 

Ang den overklokkingsdatabasen du nevnte er det faktisk denne jeg henviser til i min første post, men siden jeg synes det som er oppgitt der er litt for godt til å være sant, spør jeg dere.

 

Ang at du begynner å mase om fjortisfakter osv bare fordi jeg slenger ut TO banneord (ikke overdrevet osv) synes jeg er litt sløkket. Og du som er så fersk her vet vel ikke hva oc.no folka mener om det :razz:

 

Altså.. for å oppsummere dette: he ri forumet har 95% av oss AMD, men det er altså ikke NOEN I DET HEEEELETATT som har Athlon 1GHz... skjønner du hvor jeg vil hen?

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2001-12-08 15:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-08 15:47, normal skrev:

Quote:


On 2001-12-08 11:45, Skrue skrev:

Til "normal"


Først og fremst synes jeg du skal moderere språket ditt litt! "Banning og skriking" fordi du ikke umiddelbart får respons på dine spørsmål, ansporer neppe noen!

Og bidrar dessverre til at disse sider trekkes ned på et fjortisnivå, og det tror jeg ikke L.Bjerke&Co er spesielt begeistret for! Forhåpentligvis er brorparten av leserne av samme oppfatning også?


Når det gjelder overklokking av din Athlon, vil jeg foreslå at du tar en titt på sidene til overclockers.com / cpu database. Det vil i allefall kunne gi en indikasjon! Men er du like slurvete med håndtering av hardware som språk, så blir vel neppe levetiden på CPU´n din særlig lang.....


 

------------------------

 

"hei gammern"

 

LOL
:lol:
den var dårlig

 

men jeg blir bare litt forbanna fordi det DET ER IKKE FØRSTE GANG og jeg synes ikke at jeg krever "umiddelbar reaksjon" når jeg blir litt sur fordi det er et tema mangen burde ha peil på og jeg ikke får svar på 2 dager.

 

Ang den overklokkingsdatabasen du nevnte er det faktisk denne jeg henviser til i min første post, men siden jeg synes det som er oppgitt der er litt for godt til å være sant, spør jeg dere.

 

Ang at du begynner å mase om fjortisfakter osv bare fordi jeg slenger ut TO banneord (ikke overdrevet osv) synes jeg er litt sløkket. Og du som er så fersk her vet vel ikke hva oc.no folka mener om det :razz:

 

Altså.. for å oppsummere dette: he ri forumet har 95% av oss AMD, men det er altså ikke NOEN I DET HEEEELETATT som har Athlon 1GHz... skjønner du hvor jeg vil hen?

 

Joda, jeg skjønner selvsagt hvor du vil! Men det er jo ikke sikkert at slike "spark" virker?? Og muligheten for at det faktisk ikke er noen her som sitter med en 1Ghz CPU ER jo tilstede..!?

Dessuten er jeg ikke så fersk som du tror. Har lest utallige threads og diskusjoner her, men har foreløpig forholdt meg til andre fora, som oc.com osv. Og "gammer´n" var slett ikke så borti natta! Antageligvis kunne jeg vært fatter´n din :razz:

Men, jeg er ikke nødvendigvis gammel, selv om jeg er mange år.....

Uansett alder, så synes jeg at vi alle kan prøve å holde språk og uttrykksmåte på et forholdsvis saklig nivå, uten at "alt" skal fremstå som gravalvorlig! For jeg er gjerne med på en fleip!! Men som sagt...

Må forøvrig si meg enig i at noen av resultatene i OC´s database virker bortimot eventyrlige, men enkelte opererer jo med flytende nitrogen etc, og da kan man sikkert dra det ganske langt! La meg nevne mitt eget lille eksperiment: Med PC´n i hagan tidlig i mars i år,(-8gr.C), klemte jeg ut 1577mhz av min vannkjølte TB1133. Det holdt til en annenplass hos OC.com... (sjekk ID 12321)

Og kjører for tiden min XP1800@XP1900. Lykke til med klokkinga da! :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2001-12-08 15:50 ]

Lenke til kommentar

hei..jeg har en Tbird 1ghz@1200 med AXHA stepping har ikke sett på tallet på 3 linje om det er y eller 9 men min nekter å være stabil på mer enn 1200..det irriterrer meg..max temp på min er 48 grader under full load.Har en Taisol gk760 med kopper bunn

Noen andre så har 1 ghz athlon med AXHA stepping og hvor høyt har dere fått deres kjære opp i?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-08 18:53, Prog_Kick skrev:

hei..jeg har en Tbird 1ghz@1200 med AXHA stepping har ikke sett på tallet på 3 linje om det er y eller 9 men min nekter å være stabil på mer enn 1200..det irriterrer meg..max temp på min er 48 grader under full load.Har en Taisol gk760 med kopper bunn

Noen andre så har 1 ghz athlon med AXHA stepping og hvor høyt har dere fått deres kjære opp i?




 

-----------------

Er den gammel den tbirden din du? ser at den ikke er med engang på http://www.athlonoc.com/stepmadness.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...