Gå til innhold

Kjøpe brukt objektiv (70-200/4L USM)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En person jeg snakket med tidligere i uken, gikk over fra Eos 20D til Nikon, da L-optikken han hadde kjøpt til sin D60 ikke fungerte skikkelig på 20D. Det viser at man ikke er trygg med original Canon-optikk engang, når de trekker på årene. Trist at man ikke kan kjøpe originaloptikk brukt, uten at man kan forvente at de er kompatible. Hans bilder publiseres i bøker om fugler, og selv hans rådyre 300/2,8 fikk klare fokusfeil i overgangen fra D60 til 20D. Da var objektivene tre år gamle, dvs fire, fem år i dag.

Lenke til kommentar

Da har jeg gått litt over i andre baner og kikker på en Canon EF 70-200/4L USM (lite brukt) i stedet. Spørsmålet er da hvor godt den vil funke i forhold til 2.8. Det sier seg jo selv at 2.8'en er mer lyssterk, men det er prisen som stopper meg...Noen som har erfaring eller meninger om det holder med f4 på f.eks en konsert? Hva med actionfoto som snowboard og skateboard?

Endret av Krister03
Lenke til kommentar

Mine erfaringer tilsier at det brukes litt røyk på konserter.. er det da lurt å stå på avstand å ta bildene? NOPE. Har aldri tatt så rævva konsertbilder noen gang som når jeg tok dem på avstand. Lur deg så langt frem som mulig, gjerne foran sperringene (avtal på forhånd) og bruk vidvinkel, da får du de beste konsertbildene!

 

Tips: Du skal JOBBE og SLITE for å få de beste bildene!

 

Ett eksempel tatt på første rad i trengselen med vidvinkel ser du her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...