Gå til innhold

Finnes denne laptopen? Spesielle specs...


Anbefalte innlegg

Heisan,

 

har lett "endel" etter en desktoperstatter som ikke tar hele stua, og jo mer jeg har lett jo høyere/mer spesialiserte krav har jeg fått...

 

Dere på forumet har sikkert gjort mye av det samme, og har kanskje noen inputs til min søken..

 

Krav

CPU: Pentium M eller Duo Core 1.8-2GHz

Display: 15.4 WSXGA+ (1680x1050) / 15" SXGA+ 1400x1050 / 15.4 WXGA+ 1440x990

Gfx: ATI X800(Pro/XT) / nVidia GeForce GO 6800 (Ultra) - 256MB (dvs "lower" high end type)

RAM/HD

 

Av en eller annen grunn er denne sammensetningen ikke å oppdrive... Regner med dette kan koste litt, men hvis man er villig til å betale bør den jo finnes?? Disse skjermkortene finnes jo i 17" WXGA+ varianter som ikke kjører noe høyere oppløsning så .. what gives?

 

Med nVidias MXM II/III moduler så kunne en jo tro at det finnes 15.4" barebone løsninger, men ikke som jeg har funnet...

 

Help please? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Fjerner like godt hele posten min da jeg surret med hvilken skjermsørrelse posteren var ute etter. Hmmm... fikk for meg at du skulle ha 17", men ser nå at det skulle du absolutt ikke, og at du til og med var klar over slike fantes. Resten stemmer i alle fall :) Tidlig på morran for min del.

 

Olav

Endret av olav1974
Lenke til kommentar
Heisan,

 

har lett "endel" etter en desktoperstatter som ikke tar hele stua, og jo mer jeg har lett jo høyere/mer spesialiserte krav har jeg fått...

 

Dere på forumet har sikkert gjort mye av det samme, og har kanskje noen inputs til min søken..

 

Krav

CPU: Pentium M eller Duo Core 1.8-2GHz

Display: 15.4 WSXGA+ (1680x1050) / 15" SXGA+ 1400x1050 / 15.4 WXGA+ 1440x990

Gfx: ATI X800(Pro/XT) / nVidia GeForce GO 6800 (Ultra) - 256MB (dvs "lower" high end type)

RAM/HD

 

Av en eller annen grunn er denne sammensetningen ikke å oppdrive... Regner med dette kan koste litt, men hvis man er villig til å betale bør den jo finnes?? Disse skjermkortene finnes jo i 17" WXGA+ varianter som ikke kjører noe høyere oppløsning så .. what gives?

 

Med nVidias MXM II/III moduler så kunne en jo tro at det finnes 15.4" barebone løsninger, men ikke som jeg har funnet...

 

Help please?  :hmm:

5830888[/snapback]

 

Når jeg skulle kjøpe hadde jeg samme problemstilling som deg. Jeg klarte ikke å finne en 15" med 6800 grafikkort.

Endte med 6600 Nvidia grafikkortet i stedet.

Men jeg har oppdaget at 15,4" tommer skjermen kanskje ikke den beste å spille på fordi alt blir litt lite. Derfor er det kanskje greit med et ikke helt highend grafikkort på en sånn pc. Det måtte i så fall være for å kople den på en ekstern skjerm.

Lenke til kommentar

Cycotor,

Har spilt endel på en 15" UXGA 1600x1200 og oppløsningen passer meg bra. Derfor leter jeg etter 15.4" WSXGA+ 1680x1050 da dette blir nærmeste jeg kommer. UXGA finnes det lite av og nesten utelukka på dyre business laptops med max Ati X600 grafikk.

 

Tipper jeg også havner på en løsning med 15/15.4 SXGA+/WXGA+ go6600 eller x700 :wallbash: Ikke at det er dårlig, men kjedelig å måtte nøye seg med en ikke ideel løsning.. Hadde vært greit med en laptop som kan takle Elder Scrolls Oblivion bra lissom ;)

 

Lurer på om det kan endre seg ettersom det i nær fremtid kommer flere laptops med Duo Core og arvtagerne til x700(x1600) og go6600(go7600) i større kvanta...

Lenke til kommentar

Jeg tror vel kanskje at kjølingen av et slikt kort kan bli et problem i en mindre maskinen uten at jeg skal uttalte meg for bastant om dette.

Jeg har en 259ien. Kjører battlefield uten problemer. Men jeg må si at når jeg skruer på den gamle stasjonærer med 19" CRT skjerm lengter jeg etter litt større skjerm.

 

Kan forresten anbefale 259ien, mest fordi den er utrolig stillegående.

Endret av Cocytor
Lenke til kommentar

Aztrom, joda, men Dell 9400 har 17" skjerm som jeg ikke skal ha.

 

Cocytor, netshop_259i ja. Har sett litt på den. Liker muligheten for å velge skjermkort ved oppstart. Business or Pleasure lissom ;) Har også sett på 1559 fra bl.a Tundra til omtrent samme pris, men uten mulighet til å velge det integrerte kortet.

 

Ser Zeptop kommer med noen interessante modeller nå (bla.a Znote 6615WD) så det blir spennende å se hvordan de priser de...

Lenke til kommentar
Du bør ta en titt på 8204.

 

5838782[/snapback]

 

Her en erfaring fra en som har kjøpt denne pcen:

 

"I would only recommend this notebook if you are looking for a light, business-like notebook that will support your games. If gaming is your main concern, go for the Sager 5720; if you want something with a dual core notebook in a fairly light package, avoid the 8204 and get something cheaper." :nei:

Lenke til kommentar

B0hemen,

som Lord^ nevner X1400 erstatter X600 som er et godt hestehode bak X700 (erstattes av X1600), som igjen er hestehoder bak 6800, og lysår bak 7800.

 

DFLW,

8204 er en fin maskin, men den blir fort dyr i forhold til hva man får. ATI X1600 erstatter som nevnt X700, og oppfyller ikke mine krav.

 

AMDXP,

så den quoten nederst i link2 fra B0hemen, og må si meg enig etter å ha lest flere reviews. Det er helt sikkert en råtass, men man betaler 5k ekstra for Acer merket her uten å få noe igjen HW messig... Igjen - ta en titt på Zepto sin 6615WD som kan se ut til å bli priset rundt 14k (ref zepto.dk) for bedre spec..

 

Jeg er ikke nærmere målet, men takk for innspill så langt.

Lenke til kommentar

Må si noen advarende ord om 8204:

- Skjermen er meget svak, noe av det dårligste jeg har sett på laptops på flere år. Ble svært overrasket over at en så dyr laptop leveres med en så elendig skjerm.

- Blir fort varm, en del viftestøy.

- Varmluften fra CPU blåses ut på høyre side av maskinen, der man vanligvis har en ekstern mus. Kan oppleves ubehagelig varmt ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...