Archeron Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 (endret) jeg plages med mitt nye trådløse nett her hjemme. har, som overskriften nevner, nettlinje fra NGT, NGT's medfølgende ruter/adsl-modem Speedtoch 516i og nå har jeg kjøpt en Gigabyte B49G trådløs ruter. jeg har fire bærbare og to desktoper som skal kobles på. tanken er dette: NGT -> Speedtouch-ruter -> Gigabyte trådløs -> 4 laptoper via trådløst // -> 3Com switch -> 2 desktoper Jeg vet at Speedtouch-ruteren kjører DHCP, som gateway 10.0.0.1. Gigabyten vil gjerne også kjøre DHCP, som 192.168.1.254. Jeg vil at Gigabyten skal ta seg av det som er av dhcp og trådløs sikkerhet. Den virker lettere å bruke, web-interfacen er mer oversiktelig og for ikke å snakke om innholdsrik. Speedtouchens web-interface får jeg ikke til noen ting med, om det i det hele tatt går ann. 3Com-switchen skal altså kobles på Gigabytens lan-port. 1. Hvordan kan jeg bruke telnet 10.0.0.1 til å sette Speedtouchen som bridge/passthrough (litt usikker på begrepene her)? Den skal altså ikke gjøre noe annet enn å bare sende signalet videre til Gigabyten. 2. Skal signalet fra Speedtouch til Gigabyte gå inn på WAN-porten, eller en av de fire LAN-portene? 3. Har det noen betydning hvilken port jeg setter inn signalet i 3Com-switchen? Switchen har 5 porter, og en normal/uplink-knapp som jeg ikke vet hva gjør. Endret 29. mars 2006 av Archeron
Archeron Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Skrevet 29. mars 2006 (endret) har lett etter en løsning på fora i et par dager nå. jeg kan desverre for lite om ruter-innstillinger til å få til dette selv Endret 29. mars 2006 av Archeron
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå