Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC og online-spilling


Anbefalte innlegg

Er det flere som har problemer med og få en rask og stabil linje fra UPC når de spiller på nettet?

Har en 384 kb linje som er helt umulig og spille over. Pingen fyker som oftest over 1000 når jeg logger meg inn på en server. Spiller som oftest CS og MoH.

Dette må da være grunn nok til kontraktbrudd fra UPC siden de på sin nett-side sier at "Med bredbåndstilgang kan du blant annet spille online spill fra nettet til en bedre kvalitet"

 

Er det evt. noen instillinger som kan gjøres selv for å fikse dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har upc 768/128 og får stort sett grei ping, litt lag innimellom men det trenger jo ikke nødvendigvis å være på min side.

 

Sjekk "speed-o-meter"'e rundt omkring, f.eks. på itavisen og sjekk om du faktisk får det du betaler får, kan hende du bør ringe upc og be dem sjekke at styrken er høy nok på forbindelsen din. For et par år siden, da jeg hadde hatt chello ca et halvår ble det plutselig helt for jævlig tregt, som å vasse i sirup, og det endte med at de fant ut at det var noe med signalstyrken til kabelmodemet - fikset neste dag, og siden har det ikke vært noe trøbbel.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-26 13:29, skrev swank:

Pingen fyker som oftest over 1000 når jeg logger meg inn på en server.



 

sikkert et teit spm...men har du sjekket innstillingene i selve spillet? Jeg gjorde samme blemma en gang (har selv UPC) og det lagget noe sinnsykt. (Innstillingene for nett tilkobling stod på modem :lol:)

 

prøv i Wolf:

 

/rate 25000

/snaps 60

/cl_maxpackets 60 (sjekk hva serveren har som limit eller få deg en overaskelse...hehe)

/pmove_fixed 0

/cl_packetdup 0

/cl_timenudge -50 (antilag)

/com_maxfps 125

/r_displayrefresh 125

Lenke til kommentar

Har spilt det selv men er usikker. Dra ned konsollen og skriv:

/cvarlist (prøv med og uten slæsj)

Deretter for å endre på de innstillingene jeg oppga i posten over og jeg lover deg at ting blir bedre :wink:

Spiller mye WFA (en mod for Quake3) Og der er det viktig at alt funker. Med en ping på mellom 70/100 er det viktig med riktig innstillinger når du bruker f.ek Railgun. /cl_timenudge reduserer forsinkelsen fra når du skyter til a faktisk se "Railen" I og med jeg er en såkalt grapplemonkey reduserer den også forsinkelsen her :lol:

(WFA er nesten som Alliance men med flere karikaturer med forskjellige egenskaper)

Forresten....disse innstillingene gjorde at treffsikkerheten min gikk fra rundt 20 % og opp til ca 35 +/- :lol: (ble litt off-topic men samma det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...