Gå til innhold

Får ikke sendt mail med OE, noen som vet?


Anbefalte innlegg

Har en feil i Outlook Ekspress, Får ikke sendt meldinger, får denne feilmeldingen opp:

 

Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'test', Konto: 'mail.bbnett.no', Server: 'mail.bbnett.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '550 relay not permitted', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 550, Feilkode: 0x800CCC79

 

Noen som vet hva feilkoden betyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en feil i Outlook Ekspress, Får ikke sendt meldinger, får denne feilmeldingen opp:

 

Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'test', Konto: 'mail.bbnett.no', Server: 'mail.bbnett.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '550 relay not permitted', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 550, Feilkode: 0x800CCC79

 

Noen som vet hva feilkoden betyr?

5826948[/snapback]

 

Hei! Jeg hadde akkuratt dette problemet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=496103&hl=

 

Jeg gikk inn på: Verktøy>Kontoer>Velg din epostkonto>Egenskaper>Servere>Huk av for: min server krever godkjenning, og "bruk like innstillinger for innkommende epost.

 

Da gikk det hos meg.

Lenke til kommentar
Jeg gikk inn på: Verktøy>Kontoer>Velg din epostkonto>Egenskaper>Servere>Huk av for: min server krever godkjenning, og "bruk like innstillinger for innkommende epost.

 

Hjelper ikke.

 

 

Jeg tror du kan få denne feilen hvis du prøver å sende via en annen mail server enn den ISP du er koblet opp mot. Er du koblet opp mot bbnett når du får denne meldingen?

 

 

 

Jeg har kun bbnett-bredbånd. Har ikke telefon eller noe annet enn bbnett-linje.

 

Sendte mail til bbnett med dette svaret:

 

Grunnen til at denne feilmeldingen kommer er

 

- enten at du sender en mail ifra en maskin som ikke er tilkoblet vår internettaksess (eks kjører internett via telenor)

 

- Pcen din har en lokal brannmur som blokkerer smtp

 

- Du er ikke tilkoblet nettverket.

 

- Mail konto oppsettet står til å bruke en annen oppkobling en eidsiva bredbånd (eks at når du trykker send og motta så kobler pcen seg op via isdn )

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Heisann

 

 

Jeg får det samme problemet:

 

Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerene bla avvist av serveren.

Den avviste e-postadressen er tb*******@online.no. Emne 'Fw: Bestilling av Nettbank 1 AR-Bank', Konto 'Michael Berglund', Server 'smtp.lyse.net', Protokoll: SMTP, svar fra server: '554 5.7.1 <tb******@online.no>: Relay access denied', Port: 25, Sikker (SSL): .Nei, Serverfeil: 554, Feilkode: 0x800CCC79

 

 

Håper noen kan hjelpe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...