Gå til innhold

FF XI Søker norske spillere på CAITSITH

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker etter norske brukere på Severen CAITSITH. Begynner å bli lei av å snakke engelsk\Japansk

Plees ta kontakt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og for de som er på Titan kan ta kontakt med meg. Dog tror jeg ikke det er mange nordmenn der jeg ikke vet om. Vi er vel rundt 50 kvinner og menn som kan regnes som aktive mener jeg :) Uansett er det alt for stor mangel på hardcore gamers fra Norge i dette spillet, så engelsk må du leve med. Og å bruke oversettelsesfunksjonen med japser er vel heller ikke det mest vanskelige. Dog unngår jeg rasistiske japser som ikke kan ett ord engelsk og tror de er kongene av hele spillet.

Skrevet

Les en gang til. Jeg kaller ikke alle "japser" for rasister, men noen. For å vite hva jeg snakker om kan du prøve å spille dette spillet som EU eller NA og prøve å samarbeide med "japser" så finner du fort ut hva jeg mener. Med en gang de finner ut av at ikke DU er fra Japan skal jeg love deg at du er lite velkommen. Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men alt for mange.

Jeg synes det er interessant at du kan se på at ordet "japse" som rasistisk rettet.

Skrevet

"Japse er jo ikke et rasistisk svar. Om du har en jape bil er det en dorlig bil?

Btw: rasistisk for "japse" må jo wære "guling" :)

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg spiller på Seraph. Har spilt siden FFXI ble sluppet i USA. Er ikke veldig aktiv lenger though fordi FFXI krever så utrolig mye mer tid enn andre MMORPGS. Men så er det også det desidert beste MMORPG som finnes, kan ikke sammenlignes med leke-MMORPGS som WoW :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Skjønte ikke noe av de bildene, men så spiller jeg ikke FF online heller.

Hva er det som gjør FF online til det beste MMORPG da? Uten saklig og gode begrunnelser får man ingen cred vettu. At det tar mere tid enn WoW høres jo ganske sykt ut. Følger det med tidsmaskin når man kjøper det?

Skrevet

Akkurat kjøpt meg FFXI jeg :) gleder meg til å teste det!

hvordan mener dere det tar mer tid enn wow?

*håper det kommer i posten i dag*

Skrevet
Akkurat kjøpt meg FFXI jeg smile.gif gleder meg til å teste det!

hvordan mener dere det tar mer tid enn wow?

*håper det kommer i posten i dag*

Min erfaring fra da jeg spilte det, er at det er umulig å solo etter du er lvl 10. (omtrent alle missions er egentlig umulig å solo).

Leveling skjer som oftest i party, og det tar etterhvert ufattelig lang tid.

Grunnen til at jeg sluttet var fordi jeg ble lei av å vente 6 timer på å få party, også stikker en eller annen etter 10 min.

Og dette skjedde mange ganger.. da fant jeg fort ut at dette ikke var noe å satse på.

Jeg likte mye av spillet, men det er altfor mye venting, og altfor høy vanskelighetsgrad.

Burde også vært separate servere. Translate systemet mellom japansk og engelsk er ikke veldig bra.

Skrevet

Vel vel. Jeg kan vel si litt om spillet. Har spilt siden EU release.

Jeg har ikke spilt WoW selv, så skal ikke sammenligne. Men jeg har aldri hørt fra noen som har spilt begge at det tar mindre tid enn WoW. Det alle sier er som regel at FF XI tar mer tid og er mye vanskeligere. Hvorfor og hvordan vet jeg ikke siden jeg ikke har spilt WoW bare sett litt på kompiser som har spilt.

At det er umulig å solo etter lvl 10 er tull. Det krever bare litt erfaring og "skills". I tillegg kommer det litt an på hvilken jobb det er snakk om.

Hvorfor vente på party når du kan lage selv? Noen må lage... alle kan ikke vente på at noen lager. Det er ikke mye venting om du tar initiativ. I tillegg er det masse du kan gjøre mens du venter på et eventuelt party. Selvfølgelig vil det alltid bli litt venting (uansett spill) som f.eks. om man skal samle 40 stykk for å ta en drage eller om noen har problemer med internetten sin.

Spillet er vanskelig ja.

Det er null stress å bruke autotranslate. Jeg har aldri hatt noen som helst problemer med å kommunisere med folk fra hvor som helst i verden. Men igjen; det krever litt spilletid før man kan bruke det optimalt. Vet ikke hvor lenge siden det er du har spilt, men de legger nye ting i translate innimellom.

Jeg kunne ikke tenkt meg separate servere for separate deler av verden. Hvorfor? Fordi:

1. Man finner masse folk online til enhver tid.

2. Man lærer andre land/kulturer å kjenne.

3. Man opprettholder og eventuelt lærer nye språk.

Var det jeg kom på i farta.

Skrevet

Blir nyskjerrig, hehe.

Er spillet vanskelig mht. reaksjonsevne?

Blir det mye problemer med lag når folk er spredd utover i hele verden?

Blir det ofte brukt ventrilo/TeamSpeak?

Er det PvP muligheter?

Er gold-farming, botting og juksing generellt et utbredt problem?

Legg gjerne ved linker til fanside, etc. så slipper du å svare på alle spm. mine. Jeg har mange fler.

Skrevet

Vanskelig på forskjellig måte alt etter hva det er snakk om, men jeg kan nevne det jeg kommer på i farta:

* Ting tar som regel mye tid

* Ikke veldig bra innføring for nye spillere som ikke kjenner noen eller har noe kunnskap om spillet (jeg hadde ikke det)

* Svært mye å sette seg inn i

* Ting er ikke en selvfølge, og mye er så hemmelig at det er kun de som har programmert spillet som vet hva som virkelig er fakta

* Taktikk, samarbeid og koordinering (tror det skrives slik:)

* Hukommelse

* Til tider reaksjonsevne

* Må som regel være litt smart for å tjene gode/mye penger

Njei, problemene i grupper oppstår som regel ikke pga. nasjonalitet men heller andre årsaker som at folk må dra av en eller annen grunn, mister internetten eller lignende. Det er dog ikke noe hokus pokus å finne en erstatter som regel. Det skal også nevnes at gjennomsnittsalderen i dette spillet er høyt etter mine erfaringer. Dvs. de fleste jeg møter på er 20 år+.

Ventrilo/Teamspeak brukes av noen. Jeg/min end game guild bruker det ikke.

Ja, det er PvP muligheter i flere forskjellige "former" og plasser.

RMT (real money trade) var et ganske stort problem for en tid tilbake (rundt juletider 2005). Nå har Square Enix ansatt en gruppe med spesialister som hver måned banner flere 1000 kontoer. Dette er deres eneste arbeidsområde. I går var det vel 4. eller 5. mnd. på rad de tok knekken på en del kontoer:

http://www.playonline.com/ff11eu/polnews/news9758.shtml

Det er generelt sett svært vanskelig å jukse, særlig uten å bli oppdaget og banna. Dette pga. det jeg nevnte og at spillet har eksistert siden 2001 og svært mange bugs er fiksa. Det er noen som farmer og selger penger. Det vil det alltid være. Dog synes jeg ikke det er noe problem da spillet er så utrolig stort og områdene mange.

Linker til gode sider jeg bruker:

www.killingifrit.com (for all del BARE LES på denne siden, aldri trykk på linker på forumet eller post noe her. Dette grunnet virus og det er stort sett bare idioter som poster på forum her)

ffxi.allakhazam.com (for all del BARE LES på denne siden, aldri trykk på linker på forumet eller post noe her. Dette grunnet virus og det er stort sett bare idioter som poster på forum her)

wiki.ffxiclopedia.org (leksikon)

www.bluegartrls.com/forum (litt mer seriøst forum, men igjen; ikke trykk på linker på forumet du ikke vet hva er)

Skrevet

Takk for omfattende svar :)

Når jeg skrev "lag" så tenkte jeg på latency. Altså om du eller andre som spiller får problemer med treg overføring eller disconnects.

Skrevet (endret)

Aha, så ikke det.

Nei, om man har lag er det ikke connection som er problemet. Det er svært sjeldent problemer med serverne, og de driftes utrolig bra. Det som imidlertid kan være et problem når veldig mange spillere samles på ett sted som gjør hver sine ting/animasjoner/bevegelser er at spillet krever så sinnsykt mye av maskina di. Jeg kan egentlig ikke fatte hvordan noen kunne ha kjørt dette spillet på maks under store "raids" i 2001...

Edit: Var på bryllup i spillet i går for første gang da ei norsk dame "gifta" seg. Ganske kult :) Her er en film fra et annet "par" på serveren som gifta seg i fjor: http://www.youtube.com/watch?v=_o2ZjxOYkaY

Endret av DJ ZooL
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har du flere spørsmås så bare spør har spilt spillet i 1,5 år og begynner å få en ganske god oversikt over spillet.

(Bildene ovenfor var bare dær slik at jeg kunne få dem på internett (Har funnet annen side nå))

Skrevet

Jeg har spilt på Seraph en 2-3 år. Japanerne er ålreite de, flesteparten av dem hvertfall, lær dere litt Rumanji (forenklet med rumenske bokstaver), så tror de plutselig at du er en av dem. Men ja, det blir slitsomt i lengden når det kun er japanere online på dagen/ettermiddagen. Skal man spille FFXI så må man ha mye tilgjengelig fritid på kveldene/natten. Det har ikke jeg lenger så derfor slutta jeg.. Synd for jeg savner det en gang iblant .. :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...