blackcom Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Trenger litt hjelp jeg dere....prøvd timesvis uten hell og koble med online... Her er hva jeg prøver på: -Fra Xbox ethernett til en ruter. -Fra denne ruteren til ethernett-porten på en PC. -Videre fra denne PC'en til en annen trådløs ruter med internett forbindelse via PC'ens delte trådløse nettverk usb adapter. Jeg har delt/shared den trådløse connection'en på PC'en. Den trådløse ruteren med internett-forbindelse har IP 192.168.1.1. Jeg har satt ruteren mellom Xbox'en og PC'en til IP 192.168.1.2 PC'en ethernett port har IP 192.168.0.1 PC'ens trådløse nettverkstilkobling har IP 192.168.1.102 HJÆLP! Endret 27. mars 2006 av blackcom
dobbelmann Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Veit du hvor problemet oppstår? Har du prøvd å ping'e xbox fra pc for å se om den i det hele tatt har kontakt med pc'en? Husk å bruke "rette" kabler fra både xbox og pc til ruteren. Hvis den har kontakt der kan du se videre om pc deler nettverket/internett rett. Har ikke en brannmur stående som sperrer for alt og alle, på pc'en? Endret 28. mars 2006 av dobbelmann
blackcom Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Skrevet 30. mars 2006 Veit du hvor problemet oppstår?Har du prøvd å ping'e xbox fra pc for å se om den i det hele tatt har kontakt med pc'en? Husk å bruke "rette" kabler fra både xbox og pc til ruteren. Hvis den har kontakt der kan du se videre om pc deler nettverket/internett rett. Har ikke en brannmur stående som sperrer for alt og alle, på pc'en? 5829841[/snapback] Får ikke pinget hverken xboxen eller ruteren mellom xboxen (som er satt til ip 192.168.1.2) og maskinen med mindre jeg drar ut det trådløse usb adapteret og restarter maskinen...først da får jeg tilgang til de. Det virker som om windows ikke gidder å pinge enheter tilkoblet ethernet porten så lenge en trådløs usb tilkobling er tilknyttet. Dette er jo kjempeteit....er det noen måte å få windows til å lytte til alle nettverkstilkoblinger istedet for kun en?
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Har du firewall på pc'en din? Prøv å avslutte den, da burde det gå;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå