Gå til innhold

Litt lokal arkitektur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det litt utbrendte bygget til venstre skaper en slags ballanse i bildet. I og med at kontrastene er så ekstreme, så er det ingen naturalistisk tolkning av bymiljø. Jeg synes at det ubarmhjertige med byen kommer godt frem i dette bildet. Jeg vet ikke om det lå noen baktanker bak det, men noen får kanskje lyst til å flytte til mer rurale strøk når de ser slikt.

Fint utført, uansett.

Lenke til kommentar

Joda, det får meg også til å være glad fordi jeg kom meg vekk fra Oslo for mange år siden ;)

Det som plager meg er at kameraet er holdt litt på skakke. Greit nok at det er vippet litt opp, men det er samtidig rotert litt slik at vertikale linjer i høyre kant er nesten helt vertikale, mens de heller mye innover på venstres side. Hadde det vært holdt rett hadde linjene på høyre kant også skrådd innover.

Enten rett det opp, eller gjør det skikkelig skjeivt...

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger. :)

 

Jeg valgte å gjøre det så skjevt og ubalansert med vilje. Hvorvidt det ble vellykket kommer vel litt an på øyet som ser, og hvilke regler/regelbrudd man vurderer etter. Tanken var at det skulle være hardt og solid, men samtidig i ubalanse. Høyresiden er veldig tung. Har også fjernet to av fargekanalene for å få himmelen så mørk.

Lenke til kommentar

For meg er bildet utydelig, i den forstand at det ikke kommer klart frem at det er gjort skjeivt med vilje, fordi det er så lite at det umiddelbart ser ut som at kameraet bare har blitt holdt litt skjeivt av vanvare. Litt for forsiktig, med andre ord.

Men det er altså mine øyne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...