Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ClarkConnect - skjønner ikke printserving


Anbefalte innlegg

Hoi alle som bruker ClarkConnect!

Hadde vært fint med noen svar på dette:

 

Må man installere printeren på serverpc-en med denne linuxen for at mine XP maskiner skal kunne printe ut på den? Eller trengs ikke dette, fordi jeg jo aldri skal bruke den pc-en til jobbing/utskrift, kun fildeling på nettverket og forhåpentligvis printerdeling.

 

Printeren er Canon, og jeg ser folk klager over at det ikke finnes linuxdrivere, men trengs det egentlig i dette tilfellet? Det er jo XP-pc-ene som skal skrive ut og trenger printerdriver...

VH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skreiv litt rotete syntes jeg men her er slik jeg gjorde det:

kobla til skriveren på servern og la til skriveren i CUPS eller hva det programmet heter.

Dessverre var ikke driveren inne så jeg tok en som ligner veldig.

så gikk jeg på xp pcen min og gikk på legg til skriver, også nettverkskriver\delt skriver.

Der trykkte jeg på den og xp kopierte auto in den driveren som linuxen brukte. og alt funker fint...

Lenke til kommentar

Rotete?

Da prøver jeg igjen: Linux-pc-en min kjører ClarkConnect. Jeg vil at den skal dele ut min Canon ip4000 på hjemmenettet mitt som har flere xp maskiner. Spørsmålet er: må skriveren også installeres på linux-pc-en?

 

Okay, gutta. Jeg skal prøve RAW-driveren, så lenge, hvis jeg får det til.

Har dere Canonskrivere dere også, eller kanskje HP, som visstnok er mer linuxvennlig? Kan hende jeg må låne meg en gammal hp-skriver.

 

VH

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...