Gå til innhold

Ulyd ifbm zoom på Sigma EF-500 DG Super


Anbefalte innlegg

Er i all hovedsak fornøyd med denne blitzen bortsett fra et stort irritasjonsmomemt ifbm zoom. Blitzen zoomer opp til 105mm brennvidde. Når jeg f.eks. bruker den sammen med mitt Sigma 70-200 objektiv, og zoomer forbi 105mm, blir blitzen (zoom-motoren) ofte (ikke alltid) stående og "hakke". Når jeg zoomer tilbake stopper hakkingen.

 

Samme ulyden oppstår hvis jeg bruker zoom-knappen bak på blitzen. Denne knappen setter blitzen i manuell zoom-modus hvor en kan låse blizen på en brennvidde, men for å komme ut av denne modusen må du trykke gjentatte ganger til du er tilbake til utgangspunktet. Når blitzen kommer til 105mm begynner hakkingen, og det er umulig å komme videre. Da er jeg faktisk nødt for å ta ut batteriene for at blitzen skal resette seg.

 

Er det noen som har opplevd tilsvarende problem med denne blitzen ?

 

Den er fortsatt innenfor garantitiden, men tenkte jeg ville sjekke om andre har hatt tilsvarende problemer før jeg eventuelt sender den tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har opplevd tilsvarende problem med denne blitzen ?

5807248[/snapback]

 

Jepp! Min går også tidvis inn i "hakkemodus" når jeg zoomer forbi 105mm (med D70+70-300). Det skjer imidlertid så sjelden, og er så lett å løse (ved å zoome ned under 105mm og så opp igjen) at jeg ikke har giddet å gjøre noe med det. Første gang jeg opplevde det var i juli.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Er det noen som har opplevd tilsvarende problem med denne blitzen ?

5807248[/snapback]

 

Jepp! Min går også tidvis inn i "hakkemodus" når jeg zoomer forbi 105mm (med D70+70-300). Det skjer imidlertid så sjelden, og er så lett å løse (ved å zoome ned under 105mm og så opp igjen) at jeg ikke har giddet å gjøre noe med det. Første gang jeg opplevde det var i juli.

5809894[/snapback]

Hvordan fungerer zoom-knappen bak på blitzen ? Begynner den å hakke og låser seg på 105mm hos deg også ?

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer zoom-knappen bak på blitzen ? Begynner den å hakke og låser seg på 105mm hos deg også ?

Hvis du mener om den gjør det konsekvent, så er svaret nei. Jeg bruker den sjelden i manuell modus, men kjørte gjennom to ganger nå uten problemer.

 

Jeg har aldri måttet ta ut batteriene for å få den til å stoppe.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...