Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Belkin Wireless / Access point


Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt en trådløs router kalt Belkin wireless 4 lan et eller annet en god stund nå.

Den fungerte helt fint for de som brukte den til vanlig bruk.

 

Men jeg som laster ned mye med bittorrent og slike ting krever å ha noen åpne porter.

 

Den lokale IP'n jeg fikk når jeg var koblet til den trådløse routeren (med nettverksledning) var 192.168.2.x . Før, uten den trådløse routeren var det 10.0.0.x .

 

Det var ingen port forwarding når jeg gikk inn på routeren for å konfigurere den, bare port blocking.

 

Nettet fungerte helt greit sånn ellers, det bare irriterte meg at andre ikke kunne seede på bittorrent like bra lenger. Og ting som trenger å ha porter åpne fungerer ikke.

Dette likte jeg lite, så prøvde meg litt frem inne på routeren og tenkte at jeg skulle prøve å aktivere routeren som et Access punkt ( dumme ned routeren slik at den ikke gir meg 192 IP og slike ting). Dette medførte da at det trådløse nettet ikke fungerte lenger. Routeren fungerer helt fint så lenge man er koblet til med nettverkskabel.

 

Men dette går jo ikke, de andre i familien som bruker det trådløse blir sinna :).

Men nå svarer ikke routeren når jeg prøver å gå inn for å konfigurere den.. 192.168.2.1 finnes ikke lenger, connection time out.. Svarer ikke på telnet eller noe..

 

Prøvde å resette med reset knappen under routeren men neida.. ingenting skjer enn hvor lenge jeg holder den inne... Prøvde å kjøre startup konfigurasjonen med cd og tp kabel direkte inn i routeren men heller ikke det fungerer...

 

HJELP! Hva skal jeg gjøre? Hvordan klarer jeg å resette routeren tilbake til fabrikk innstillinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...