Gå til innhold

Problem i query i php koden min

Anbefalte innlegg

Skrevet

$query = mysql_query("UPDATE users SET 
fornavn='$fornavn', etternavn='$etternavn', epost='$epost', mobil='$mobil', kjonn='$kjonn', 
sport='$sport',jobb='$jobb',sivilstatus='$sivilstatus',spiller='$spiller',stil='$stil',favfilm='$favfilm',
favartist='$favartist',favkjendis='$favkjendis',sitat='$sitat',	fylke='$fylke', profiltekst='$profiltekst', 
flickr_id='$flickr_id, flickr_antall='$flickr_antall' WHERE Brukernavn LIKE $brukernavn") or die(mysql_error()); 

Det er noe feil med koden fra WHERE. Skjønner ikke hva :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... WHERE Brukernavn LIKE $brukernavn

er feil..

regner med at du bare skal søke etter en bruker å oppdatere.

da blir det : WHERE Brukernavn = '$brukernavn'

Husk at der er forskjell på små og store bokstaver også

Skrevet (endret)

Okay skal prøve.

Det med stor bokstav vet jeg, har brukt stor bokstav i databasen, og ja jeg vet det er dumt. Fikser på det etterhvert.

----

Prøvde og fikk dette:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '4' WHERE Brukernavn = ''' at line 5

Endret av uranus
Skrevet

hmm.. jeg pleier alltid å sette opp queryer slik

$query = "noe rart vio skal spørre db om";

$resultat = mysql_query( $query);

på denne måten har jeg muligheten til å plassere print $query; mellom de to linjene å se hva som blir sendt til databasen, blir litt enklere å feil søke da.

men bare et tips... vi kan nå få se hva som blir sendt til databasen hvis du ikke finner ut noe selv

Skrevet

Alt blir sendt til databasen, derfor jeg ikke skjønner hvorfor den meldinga kommer.

Har du MSN eller noe så kan jeg vise deg selve fila?

Skrevet (endret)

du kan jo alltid sjekke bruker profilen min.

joda, alt blir sendt til db, men ikke sikkert at det blir sendt rett :) derfor synes jeg det er enklest å se hva som blir sendt, istede for det som er i koden.. mange ukjene verdier i den koden.. rundt 20 veriabler som jeg ikke vet hva inneholder..

EDIT: problemet er løst..

Endret av trondes
Skrevet

[...] flickr_id='$flickr_id, fli...

der har du glemt en enkel-fnutt

gjør som de andre foreslår og skriv lagre først queryet og skriv det deretter ut hvis det blir feil. (echo)

da blir det mye lettere å finen feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...