Gå til innhold

Real VNC og Keiro Firewall


Anbefalte innlegg

Hei jeg har problemer ved bruk av Real VNC 4.1.7 bak Keiro Brannvegg 4.2.3. Operativ system XP SP2.

 

Jeg ønsker å kunne koble meg til min maskin fra en ekstern maskin. Per dags dato klarer jeg dette lokalt, men ikke eksternt

 

Jeg har prøvd:

1. Innstallere VNC på en annen maskin på nettverket og koble meg til eksternt og lokalt, Dette fungerer, Jeg har ikke brannvegg innstallert på den maskinen.

2. Disable brannveggen på hovedmaskinen, VNC fungerer ikke eksternt

3. Legge til VNC i Keiro slik at den aksepterer inn og ut trafikk, får fremdeles connection error ved ekstern tilkobling.

4. Åpnet port til bruk av VNC og lagt den portinformasjonen inn i VNC. Denne porten blir ikke brukt av noen andre programmer

5. Jeg har brukt både min eksterne ipadresse ved tilkobling og min Dyndns host. Dette fungerer ved tilkobling på den andre maskinen, men ikke hovedmaskinen som har Keiro innstallert.

 

Problemet er at jeg ikke får noen melding i fra Keiro når jeg prøver å koble meg til eksternt. Keiro oppdager at jeg kobler meg til lokalt.

 

Et eller annet sted så er den innstillt på deny denne type connection. Jeg har også prøvd å finne ut om Keiro er innstillt på usynlig modus slik andre brannvegger har, men finner ikke disse innstillingene.

 

Jeg har vært både på VNC og Keiro sine support sider, men finner ikke den nødvendige informasjonen.

 

Det jeg sikkert må kunne få til er at Keiro vil akseptere denne type connection, men jeg finner ikke ut hvor jeg skal konfigurere dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er ditt nettverk koblet mot eksternt? Ruter? Og er porten VNC bruker rutet til hovedmaskinen din?

Du kan også sette opp at Kerio skal spørre om en tilkobling skal godtas eller ikke, og da sjekke om maskinen din i det hele tatt får inn forespørsel mot VNC.

Lenke til kommentar
Hvordan er ditt nettverk koblet mot eksternt? Ruter? Og er porten VNC bruker rutet til hovedmaskinen din?

Du kan også sette opp at Kerio skal spørre om en tilkobling skal godtas eller ikke, og da sjekke om maskinen din i det hele tatt får inn forespørsel mot VNC.

5804070[/snapback]

 

 

Jeg bruker en router fra NGT.

 

Fra hva jeg kan se i Kerio så skal han default spørre om alle tilkoblinger slik han gjorde første gang når jeg koblet meg til hovedmaskinen lokalt.

 

Porten som jeg bruker til VNC er tilkoblet min interne ip på hovedmaskinen slik den skal være. Så jeg tror ikke det er der problemet ligger. Jeg tror det er Kerio.

 

Jeg husker jeg hadde lignende problem med Zonealarm når jeg skulle forwardet 1412 porten i DC++. Det endte med at jeg måtte avinstallere Zonealarm og da funket det.

 

men jeg har ikke lyst å begynne å avinstallere Kerio, hvis jeg ikke kommer å få dette til å fungere så kommer jeg nok til å innstallere Tiny firewall, selv om den ikke er like bra så fungerer den sammen med port forwarding i programmer som DC og Azureus.

 

Men som sagt, hvis det er noen som har kjennskap til Kerio sin konfigurasjon så setter jeg stor pris på hjelp til det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...