Gå til innhold

Lyd fra hovedkort når jeg beveger musa


Atma

Anbefalte innlegg

Det kommer en lav høyfrekvent pipelyd fra hovedkortet når jeg beveger på musa. Har reinstallert Windows, og bruker nyeste hovedkort og musdrivere, men det ser ikke ut til å hjelpe. Noen ideer om hva jeg kan gjøre?

 

Windows XP - SP2

Abit KN8-SLI med AMD Athlon 64 X2 3800+

Geforce 7800GT

Razer Copperhead (bruker USB-porten)

 

Takk på forhånd :)

 

Edit:

Merker nå at lyden er høyere og tydligere når jeg beveger musa i noen programmer enn i andre (f.eks Firefox)...

Og det er vanskelig å finne lyden, så det kan godt hende at den kommer fra noe annet enn hovedkortet. :hmm:

Endret av Atma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her er rett og slett støy fra selve hoverkortet, som uheldigvis forstyrrer det integrerte lydkortet du sikkert bruker, siden det bl.a. bruker chipset til noe av arbeidet, og at det ligger nært mange andre kretser.

 

Som en nødløsning kan du gå på lyd mikseren og prøve å mute forskjellige kanaler til det blir bedre, men hvis du vil ha det helt bort blir du nok nødt til å spa opp et par 100 kr til nytt lydkort.

 

edit: nei der tråkka jeg i salaten, syntes du sa du fikk lyden i høyttalerne. Sorry :\

Endret av odd2k
Lenke til kommentar

Gå inn på kontrollpanel ->system->maskinvare->enhetsbehandling og så velger du usb rot hub under universial serial buss. På en av de fanene der står det strømstyring (under egenskapene til usb rot hub). Fjern merke for "tillat datamaskinen å slå av denne enheten for å spare strøm".

 

Gjør dette på alle de usb root hub du har og se om det hjelper.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Gå inn på kontrollpanel ->system->maskinvare->enhetsbehandling og så velger du usb rot hub under universial serial buss. På en av de fanene der står det strømstyring (under egenskapene til usb rot hub). Fjern merke for "tillat datamaskinen å slå av denne enheten for å spare strøm".

 

Gjør dette på alle de usb root hub du har og se om det hjelper.

5814823[/snapback]

 

Problemet gikk vekk en stund, så har ikke svart...

Nå kom det nettopp tilbake, men nå "piper" det ikke når jeg beveger musa, men nå jeg minimerer og maximerer vinduer :hrm:

 

Jeg prøvde det du sa men det hjalp ikke.

Mistenker at lyden ikke kommer fra hovedkortet, men skjermkortet? Noen som har opplevd noe lignende?

 

Edit:

Kan jo legge til at lyden er høyre når jeg maximerer større vinduer, enn små.

Skjønner at dette må høres helt idiotisk ut, men det er fakta...

Endret av Atma
Lenke til kommentar
Har vært borti lignende problem.

Har en mistanke om at det kan ha noe med jording å gjøre. Har du maskinen tilkoblet en jordet kontakt?

5856340[/snapback]

 

Den var koblet i en jordet kontakt via et overspenningsvern. Koblet den rett i veggen nå bare for å være sikker på at det ikke var den som var problemet.

 

Lyden er vekk nå, men spørsmålet er for hvor lenge? :ermm:

 

Edit:

Der kom den ja! Tok vel 2-3 min... :(

Nå er det når jeg beveger musa den kommer, ikke når jeg maksimerer/minimerer vinduer.

Endret av Atma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...