Amriden Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Hei Jeg skal kjøpe meg inn en NAS løsning i nermeste tid. Håper i den anledning at noen kloke hoder her på forumet kan hjelpe meg på vei. Skal brukes til lagring av multimedia innhold til 3-5 maskiner. Mine krav er: - Støtte minst 4 disker - Mappes opp i et Windows miljø - NTFS, slik at jeg kan gi rettigheter til brukerne. - Mulighet for å legge til disker etterhvert Ønsker også gjerne: - Mulighet for raid 5 - Mulighet for bruk av både eksterne og Interne disker - Gigabit LAN Håper noen kan komme med noen gode tips. Ole
Amriden Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Skrevet 26. mars 2006 Virkelig ingen som har noen tips her. Kom over Synologi sine Diskstation Synology DiskStation DS-101g+ NAS Synology DiskStation DS-101j NAS Noen som har testet noen av disse eller har andre alternativer. Har forstått det slik at disse støtter 1 Intern disk pluss 3 stk via USB... Har dog ikke sett noe om RAID 5 mulighet og er dermed det eneste av mine behov som ikke dekkes...
Manders Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Hei Jeg skal kjøpe meg inn en NAS løsning i nermeste tid. Håper i den anledning at noen kloke hoder her på forumet kan hjelpe meg på vei. Skal brukes til lagring av multimedia innhold til 3-5 maskiner. Mine krav er: - Støtte minst 4 disker - Mappes opp i et Windows miljø - NTFS, slik at jeg kan gi rettigheter til brukerne. - Mulighet for å legge til disker etterhvert Ønsker også gjerne: - Mulighet for raid 5 - Mulighet for bruk av både eksterne og Interne disker - Gigabit LAN Håper noen kan komme med noen gode tips. Ole 5800877[/snapback] Hørtes litt "dyrt" ut hva du trengte? Men Lacie har noen morsomme løsninger: http://www.lacie.com/products/family.htm?id=10007 Iomega er også på fronten med noen løsninger: http://www.iomega-europe.com/eu/shop.aspx?...name=nas200type Ellers om du skaffer f eks Windows 2003 Storage server kan hvilken som helst PC med en raid kontroller med mange porter bli en NAS maskin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå