Gå til innhold

Active i DC++


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å komme i active mode i DC++ 0.688. Har vært det i tidligere versjoner. Hvis jeg velger "Direct connection" eller "Firewall with manual port forwarding" får jeg ingen treff når jeg søker. Hvis jeg velger "Firewall with UPnP" får jeg en del flere treff enn i passive mode, men færre enn jeg fikk da jeg var i active mode i tidligere versjoner av DC++.

 

Jeg har åpnet port 9500 (tcp) og 9501 (udp) i ruteren (thompson speedtouch 510i) og skrevet inn dette og ipen min i DC++.

 

Jeg bruker ZoneAlarm til firewall, men det virker ikke noe bedre når verken denne eller windows brannmuren kjører.

 

Har lett litt på forumet, men fant ikke noe som hjalp.

 

edit: Vi skiftet ruter for litt siden, husker ikke om jeg har fått det til å virke på den nye ruteren før. Jeg har også reinstallert siden forrige gang det virka.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ey!

Men trenger da ikke statisk ip for å bli active i Dc!

Registrer et domene på fks. dyndns.com, last så ned et lite program som oppdaterer ip'n til domenet ditt.

Så taster du bare inn domene navnet i dc. Du må også aktivere portforwarding i routern din...

 

Finnes sikkert mange guider på dette bare du bruker google.

Lenke til kommentar
Ey!

Men trenger da ikke statisk ip for å bli active i Dc!

Registrer et domene på fks. dyndns.com, last så ned et lite program som oppdaterer ip'n til domenet ditt.

Så taster du bare inn domene navnet i dc. Du må også aktivere portforwarding i routern din...

 

Finnes sikkert mange guider på dette bare du bruker google.

5799616[/snapback]

Hmm, blir det ikke isåfall mye enklere å bare sette statisk IP i nettverkskortet?

Lenke til kommentar

Det hjalp ikke å sette opp statisk IP i nettverkskortet, hadde vært rart hvis det hjalp. Det skal funke å skrive inn den dynamiske IPen i DC og skifte den når IPen skifter, så det må være noe annet som er galt.

 

Det var et smart tips Menkromsen, særlig siden jeg har et dyndns domene fra før, men det hjelper jo ikke på problemet mitt.

 

Er det ingen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Ihvertfall eneste jeg trenger å gjøre på maskinen min her for å bli aktiv er å sette statisk IP i nettverkskort og åpne porter i brannmuren..

Samme på flere maskiner til kamerater der jeg har stilt inn..

(og selvsagt skrive inn porter og IP i innstillingene)

 

Og selvsagt modem/router, der har jeg ikke mye valg, det er sperret fra ISP så eneste måten å få det til er å ringe de så setter de på DMZ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...