brusboks Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Heisann. Har en Linksys WRT-ettellerannet. Husker ikke helt eksakt modell. Denne har ikke mulighet til å sette fast lokal IP på de forskjellige pcene jeg har i nettverket. Er det noen mulighet for at jeg kan ha fast IP på pcen min uten å legge inn uoffisiell firmware? Er så stress å være active på dc++ når lokal-ip'en min skifter hele tiden.
Mathan Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Er det noen mulighet for at jeg kan ha fast IP på pcen min uten å legge inn uoffisiell firmware? For å sette fast ip på enkelte maskiner, velger du Start - Innstillinger - Nettverkstilkoblinger. Dobbeltklikk på det nettverkskortet du bruker. Velg Internett protokoll og egenskaper. Bruk følgende ip adresse, og du har satt fast ip på maskinen. Lykke til
TaZ Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 (endret) Du må velge en range som ikke routeren deler ut. Den deler ut iper fra 192.168.0.100-->200 tror jeg,da velger du fast ip i rangen 2-99. Endret 22. mars 2006 av taz
L O G I M A N Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Skal du bruke faste ip adresser kan du likeså slå av dhcp på den.
meitemark Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Du må velge en range som ikke routeren deler ut.Den deler ut iper fra 192.168.0.100-->200 tror jeg,da velger du fast ip i rangen 2-99. 5792670[/snapback] Ikke nødvendigvis. At routeren har mulighet vil ikke nødvendigvis si at den noensinne kommer til å komme så langt. Alt man må huske er å sette en ip som er utenfor området der det er sannsynlig. I eksempelet ditt er det mulig med 2-99, eller 150-250. Problemer vil bare oppstå når to iper koliderer, og innen du har 50 maskiner på en så liten router som linksys routerne er, så vil du støte på andre problemer enn ip kolisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå