Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen kontakt med skjerm.


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny pc for en drøy måned sia.

 

MSI K8N SLI-FI, nForce4 SLI SOCKET 939

Amd athlon 64 X2 3800+ 2ghz

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA 7800RPM

Gainward GeForce 7800GTX 256 MB GDDR3

Corsair value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB

Hiper Type-R 580W

 

Den fungerte helt fint til for 2 uker sia.

 

Ved oppstart oppsto det en merkelig kvernelyd inne i tårnet, høy og tydelig.

 

Jeg tolka det her som at noe var feil og tok strømmen på maskinen.

Da jeg prøvde å starte maskinen på nytt fikk jeg ingen kontakt med skjermen, en 17" LG skjerm av et eller annet slag..

 

Skjermen gikk i sparemodus ved oppstart, fikk ikke bilde selv om pc'en tydeligvis starta. Prøvde med forskjellige strømledninger og kabler, uten at jeg fikk noe bilde. Deretter prøvde jeg med forskjellige skjermer, en flat og en "kasse"... JEg fikk fortsatt ikke noen kontakt mellom skjerm og PC.

 

Åpnet tårnet for å se om jeg kunne se noen skade, men ingen synlige tegn til at noe var galt og alt satt som det skulle på riktig plass.

Jeg vet ikke hvilken del det er som lagde kvernelyden, eller hvilken del det er som muligens kan ha streika. Jeg tror at det kan ha vært en vifte et eller annet sted som feila, men det er vanskelig siden det er 5-6 forksjellige vifter inne i datamaskinen.

 

Ikke får jeg brukt pc'en da hovedkortet ikke har noen utgang til skjerm som jeg kan bruke. Så nå står en pc som kosta meg drøye 15.000 og samler støv istedenfor å summe med en mild tone.

 

Jeg har kontakta komplett der jeg kjøpte pc'n, og der fikk jeg vite at jeg kunne sende inn skjermkortet til dem slik at de kunne ta en nærmere titt. Etter å ha fulgt deres anvisninger om retur av vare venter jeg nå på behandlingsnummer og mail angåendes retur informasjonen.

 

Om jeg ikke har fått mail fra komplett innen helgen, tar jeg med pc til en kamerat med lignende deler og tester hvilke deler det er som kan ha feila... Skjermkort/hovedkort.

 

Jeg trenger sårt hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...