Gå til innhold

Etableringspill i php, anyone?


Anbefalte innlegg

Til forskjell fra de mange "krigerske" spillene som ligger ute, som f.eks. norwegian mafia etc., tenkte jeg med evt. andre å lage et spill der du skal etablere en handelsbedrift, hvor du setter opp budsjett, kjøper varer til bedriften, tar opp lån osv. Er noen interessert i å utvikle et slikt spill med meg? Dette er bare en tanke, har ikke kommet lenger. Så jeg har ikke satt opp rollefordeling osv.

Endret av plumbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres spennende ut at, husker selv "oslo børs" på C=64. 

 

Få høre mer om hva du tenker da.

5789590[/snapback]

 

Litt idemyldring

Budsjett - her setter du opp et budsjett, som du kan levere inn til "banken" for å søke om lån

 

Regnskap - Hvordan perioden har gått.

 

Aksjer - Her kan andre spillere investere/kjøpe deler av selskapet med regnskapet som utgangspunkt

 

Lokaler - Herfra driver du "sjappa". Du kan kjøpe lokaler i forskjellige gater, med forskjellige priser, utifra plass/beliggenhet.

 

Bank - Her kan du søke om lån. Kanskje økonomisk rådgivning?

 

Som sagt dette er bare i idefasen, og bare idemyldring. Spytt ut ideer hvis dere har noen.

Lenke til kommentar

Skal folk spille mot hverandre her? kjøpe å selge selskap tilhverandre?

 

Må ha muligheten til å sette samme 'møter' mellom brukere, samarbeide litt slik at det er mulig å presse prisen opp og ned på enkelte aksjer.

 

Hva med muligheten til å 'sabotere' andre firma, betale litt til noen for å gjøre det. En mulighet for å blit tatt selfølgelig, men det må man jo regne med :)

 

En avis dere du kan lese om hva andre gjør, litt sladder, rykter som kan være sann men behøver det ikke..

Lenke til kommentar

Gode forslag trondes.

 

Kan tenke meg at man kjemper om mest mulig salg/varesalg. I tillegg kan man også da kjøpe opp hverander/investere i andre bedrifter.

 

Man kan også utvide bedriften til flere lokaler f.eks. for å bli større.

 

Så poenget er å bli størst (ganske innlysende kanskje). Her er det selvfølgelig ikke konkuransetilsynet som kan stoppe deg, men det kan jo være begrensninger. Jeg tenkte også på å konkurere i forskjellige markeder, klesmarked, dagligvaremarked, elektronikkmarked osv.

 

Victim: Man kan kjøre cronjobs f.eks eller "fiktive" perioder.

Endret av plumbe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

jaha. aldri gjort før. hvordan setter man slike instillinger for en tabell? aldri hatt bruk for, men tenkt på muligheten og hvordan det er brukt i slike 'spill'.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

syns det var en enkel måte å forklare det på jeg plumbe.

er dette noe som blir avtalt med ett evt. webhotell, eller kan det gjøres med de vanlige verktøyene man får i ett kontrollpanel som følger med slike hotell?

 

tenker for egen drift, disse tingene er vel helt latterlig å diskutere for ett større seriøst prosjekt, men lyst å prøve ut litt selv hvis det er mulig.

Endret av Slettet+1374861
Lenke til kommentar

Cronjobs følger med hos noen webhoster og ikke hos andre..

Så du bør snakke med kundeservice før du kjøper webhost om du vil bruke CronJobs..

 

Og det settes opp gjennom kontrollpanelet på de fleste ja, du lagrer filen i en mappe og kjører den ved hjelp av CJ..

Endret av NorskFirefox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Det hørtes ut som ett spill jeg ville bli hekta på :) Veldag bra idè. Jeg bistår gjerne og har kompetanse på det meste innen Linux/Programmerign.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...