Gå til innhold

Crossfire 939-hovedkort, anbefalinger?


daaagi

Anbefalte innlegg

Skal kjöpe meg nytt hovedkort med crossfire. Sä jeg lurer pä om noen har noen ä anbefale. Et par kriterier:

 

-4 ram slots

-4+ sata porter

-Overklokkingsvennlig

-Stabilt

 

Har lest litt rundt pä utenlandske sider fra tester osv da det ser ut til ä vaere forholdsvis nytt her i landet sä har ikke fätt gjort opp noen ordentlig mening om hvilke sä er bra.

 

mvh

Dag E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pass i alle fall på at du får riktig brikkesett.. Det er også en fordel om du sier hva slags prosessor du har..

 

 

 

Det er to brikkesett å velge mellom Radeon Crossfire Express 3200, og ATI Radeon Express 200 Crossfire.. Det første er det nyeste, og beste.. Men, det er antatt at det kommer flere kort som støtter dette etterhvert.

Lenke til kommentar

Det asus-kortet har et nyere og bedre brikkesett, og vil nok være det beste kortet. Om du har planer om MYE overklokking vil DFI kortet være det beste, men om brikkesett og at man har et kort som ikke krever for mye av bruker vil Asus kortet være best.

 

I tillegg er Asuskortet, etter hva jeg kan se uten vifte på brikkesett, noe som gjør at det er et lydløst HK. Dette, for meg, er veldig viktig. Du kan selvfølgelig bytte ut viften på DFI kortet, men da ryker garanti, og du må kjøpe en blokk til brikkesettet.

 

Så, jeg ville valgt Asus-kortet.

Lenke til kommentar
Hvilket kort ville dere valgt av Asus A8R32-MVP Deluxe og DFI LANPARTY UT RDX200 CF-DR ?

5794367[/snapback]

 

Radeon Xpress 200 brikkesett har stor CPU bruk og lav overføringshastighet med Gigabit ethernet kort

 

- Radeon Xpress 200:

Intel PRO-1000 MT in PCI slot 3

overføring: 17MB/s

CPU bruk: 90%

 

- nForce2

Intel PRO-1000 MT in PCI slot 4

overføring: 50MB/s

CPU bruk: 20%

 

http://jooh.no/radeon_xpress_200.html

 

 

Here we have a bit of a problem. The USB controller in the Radeon Xpress 200 south bridge is about half the speed of the Intel and VIA solutions, and it uses twice as much CPU time. This may not be a showstopper, but I wouldn't recommend using this chipset extensively with an external hard drive or the like.

 

http://techreport.com/reviews/2004q4/radeo...0/index.x?pg=17

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...