Gå til innhold

Hvordan setter man opp en CSS Server.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en 20/10 linje, en pc til overs, og har bestilt en fast ip-adresse. Tenkte jeg skulle bruke pc-en som fast spill-server til CSS.

Hvilke program må jeg ha for å få dette opp og gå? Og hvilken maskinvare er minimum? Tenkte på å sette opp en 32 players server. :hmm:

MVH Lekaw

Videoannonse
Annonse
Skrevet

last ned steam og lag en konto. så åpner du Source Dedicated Server :)

eller se Her for linux/win32 srcds.

32 players server tror eg du må ha ganske mye minne ellers blir det nok laggete server .

Skrevet

Jeg ville nok ha satset på 2.8GHz og 1 GB minne (minimum) for 32 players. Du kan uansett begynne med litt færre.

Husk at du ikke trenger egen cdkey for å kjøre server.

Gjest medlem-77217
Skrevet

Men man må jo åpne port 27015 må man ikke?

Skrevet

Hei igjen, og takk for svarene.

Et lite spørsmål til i samme farten :

På maskinen som jeg skal kjøre som server, har jeg er Radeon 9800 pro kort. Vil det holde?

MVH Lekaw

Skrevet (endret)

Et integrert skjermkort holder i lange baner. Hvis du får det til, kan du også prøve å kjøre maskinen uten skjermkort (tviler på det går). Skjermkort på server har ingenting å si.

Endret av surbz00r
Skrevet (endret)

Halla. Siden jeg er noe "lost" og noob på dette har jeg et par spørsmål til :

Når jeg har lasta ned ny steam på min sever, laga ny konto og lastet ned sorce dedicater servers, hvordan kan jeg lage en css server da? Halflife/CCS finnes jo ikke under "mine Spill". Må jeg kjøpe en ny CCS pakke til 20 dollars, for jeg kan vel ikke bruke min andre konto, siden den befinner seg på den andre maskinen jeg skal spille fra? :hmm:

Litt til : Når jeg prøver å starte Sorce dedic... for jeg opp en feilmeldin som sier :

MountFilsystem(241)failed: SteamMountFilesystem(552,241,0x10d1fbc=,0x10d1fd0c) failed with eerror 5: No Steam content Servers are availible. ?

Dette inntreffer kun på CCS og ikke på HFL

MVH Lekaw

Endret av lekaw
Skrevet

Du trenger for all del ikke cdkey for å sette opp server, det gjør du via Tools > Source Dedicated Server

Prøvd å google etter feilmeldingen?

Skrevet
Du trenger for all del ikke cdkey for å sette opp server, det gjør du via Tools > Source Dedicated Server

Prøvd å google etter feilmeldingen?

5797639[/snapback]

Halla. Da er DET problemet løst. Takker for alle tips og hjelp. Nå blir der gameserver :thumbup:

MVH Lekaw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...