aeinstein Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Fant en kjempemåte å lage runde hjørner med, bortsett fra at IE ikke liker dem 100% Her er siden (det er en _uferdig_ php/mysql side med css): sida mi Som (noen?) av dere ser i FF så kommer hjørnene opp og holder seg der! Og i IE så kommer de også opp, men de to nederste hjørnene i hver boks forsvinner når man scroller forbi + at det kommer et skille på hovveddelen også (om du legger merke til det...) Her er koden rundt hovedmenyen: <div id="menuone"> <div class="l"><div class="r"><div class="t"><div class="b"> <!-- kanter --> <div class="bl"><div class="br"><div class="tl"><div class="tr"> <!-- hjørner --> <ul id="mainmenu"> <li><a href="index.php?kat=Hjem">Hjem</a></li> <li><a href="index.php?kat=Bilder">Bilder</a></li> <li><a href="index.php?kat=Modding">Modding</a></li> <li><a href="index.php?kat=Startside">Startside</a></li> <li><a href="index.php?kat=UiO">UiO</a></li> </ul> </div></div></div></div> </div></div></div></div> <div class="clear"> </div> <!--liten IE hack --> </div> og her er den delen av cssfila: /* RUNDE HJØRNER PÅ MENY OG INNHOLD */ .l {background: url(../images/boks/l.jpg) 0 0 repeat-y #99ccff} .r {background: url(../images/boks/r.jpg) 100% 0 repeat-y} .t {background: url(../images/boks/t.jpg) 0 0 repeat-x} .b {background: url(../images/boks/b.jpg) 0 100% repeat-x} .bl {background: url(../images/boks/bl.jpg) 0 100% no-repeat} .br {background: url(../images/boks/br.jpg) 100% 100% no-repeat} .tl {background: url(../images/boks/tl.jpg) 0 0 no-repeat} .tr {background: url(../images/boks/tr.jpg) 100% 0 no-repeat; padding: 8px;} .clear {font-size: 1px; height: 1px} Hvorfor vil ikke hjørnebildene holde seg på plass i IE? Anyone
Heilage Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 blablabla 5781285[/snapback] Du må sette egne verdier som "background-attachment", "background-repeat" osv for at IE skal godkjenne koden.
aeinstein Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Skrevet 20. mars 2006 det er så vidt jeg ser ikke mulig å sette ett bilde til "nede til venstre" uten å gjøre det i en kommando slik jeg har gjordt. Fordi de fantes bare: background-position: top | left | right | bottom | none | inherit; Men det fungerer for så vidt nå; hjørnene forsvinner ikke når jeg scroller opp og ned. Jeg la til en regel: .l {background: url(../images/boks/l.jpg) 0 0 repeat-y #99ccff} ble til: .l {background: url(../images/boks/l.jpg) 0 0 repeat-y #99ccff; width: 120px;} Så måtte jeg lage "L2": .l2 {background: url(../images/boks/l.jpg) 0 0 repeat-y #99ccff} som jeg brukte på innholdet, ellers posisjonerte den seg UNDER menyene! Men fremdeles kommer det streker når jeg scoller, vedlagt bilde viser problemet: Det kommer ikke slike streker i menyene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå