Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varsellampe for håndbrems lyser ikke


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat byttet håndbremsvaiere på min 1990 mod 900I-16V. Nå ser jeg at varsellampen ikke lyser når håndbremsen er aktivert/spaken for håndbremsen er dratt til. :hmm: Jeg trenger tips ang feilsøking, men lurer også på om dette alene er en feil som vil føre til at bilen ikke går gjennom PKK (EU-kontroll)? :( Selvfølgelig under den forutsetning at resten fungerer som det skal.

 

Beklager dersom dette er blitt postet flere ganger. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat byttet håndbremsvaiere på min 1990 mod 900I-16V. Nå ser jeg at varsellampen ikke lyser når håndbremsen er aktivert/spaken for håndbremsen er dratt til. :hmm:  Jeg trenger tips ang feilsøking, men lurer også på om dette alene er en feil som vil føre til at bilen ikke går gjennom PKK (EU-kontroll)? :(  Selvfølgelig under den forutsetning at resten fungerer som det skal.

 

Beklager dersom dette er blitt postet flere ganger. :blush:

5780933[/snapback]

 

Er ikke sikker på hvordan dette er på Saab, men du kan sikkert finne bryteren i bakkant av håndbrekket, sjekk at det ikke er brudd i ledning til denne.

Lenke til kommentar
du kan jo ha vært max uheldig, att lys pæra har gått på samme tia..  :)

5780952[/snapback]

 

Hmm...Tror ikke det. Den lyser når jeg vrir om tenningen, så jeg tror heller det kan være kontakten som sitter ved vaierfestet til håndbremsen i midtkonsollen. Max uheldig uansett, EU-kontroll om 2 dager og jeg har "stått på hauet" nedi Saaben hele helga :mad:

Lenke til kommentar
Tror ikke de som tar EU kontroll sjekker om den lampa lyser eller ei.

5785444[/snapback]

 

Hei,

 

Så vidt jeg kan skjønne gjør de ikke det. Evt er det vel en feil som ikke trenger etterkontroll, og da har jeg litt bedre tid på meg til å fikse det.

 

Ellers vil jeg bare takke forumets medlemmer for interessen de har vist ved å svare.

 

Hvis det er av interesse, så er dette en grov oversikt over hva som blir kontrollert ved en PKK, frister mv.: https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.v...f/forskrift.pdf

(enklest å kopiere denne inn i adressefeltet på nettleseren din vil jeg formode, og så må du ha Acrobat Reader, da) Jeg kan selvfølgelig ikke gå god for innholdet i lenken, eller garantere for at det ikke er gjort endringer i opplegget. Men dette kan jo være et greit sted å starte for å finne mer informasjon.

 

Og om det er noen som trenger mekketips til Saab 900 (88-93), så er det bare å ta kontakt, så kan jeg enten svare eller i hvert fall prøve å svare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...